Zi specială pentru cinematografia românească. Vivi Drăgan împlinește 73 de ani!
Studiourile Buftea au postat pe pagina de Facebook un mesaj de felicitare pentru unul dintre cei mai importanți operatori și directori de imagine de film românesc. Cu o carieră de peste 40 de ani de zile, Vivi Drăgan Vasile este unul dintre cei mai prolifici operatori români de film, care a semnat imaginea „Moromeţii 1 şi 2“
„Vivi Drăgan Vasile, 73. La Mulți Ani! “Pentru cineaști sau doar pentru cinefili, Vivi Drăgan Vasile nu prea are nevoie de prezentare. De imaginea lui se ocupă tacit imaginea filmelor sale deloc puține la număr. De la Moromeţii lui Stere Gulea sau Occidentul lui Cristian Mungiu, la Filantropica lui Nae Caranfil sau Nunta mută a lui Horaţiu Mălăele…
De ziua lui, mă gândesc la Pădurea nebună (1982), un film de Nicolae Corjos (regizor secund Șerban Marinescu), după romanul lui Zaharia Stancu, pe muzica lui Florin Bogardo, din distribuția căruia a făcut parte și Sebastian Papaiani, alături de Florin Zamfirescu și Catrinel Dumitrescu, Horațiu Mălăele și Valeria Sitaru, Marietta Rareș, Jana Gorea și Eugenia Bosînceanu, Ion Besoiu, Mihai Mereuță, Nicolae Praida, Cristian Șofron și Vistrian Roman…” – Annie Muscă”, este mesajul celor de la Studiourile Buftea.
Acesta declara pentru Studioul Cinematografic Buftea, în urmă cu un an și jumătate, că spectatorul român e unul „plin de griji și de nevoi” șim prin urmare, ar avea nevoie de filme ieșite din zona gri a existenței.
„Amaritul de spectator, plin de griji si de nevoi are acasa 20-30 de canale tv cu filme…are bere si mici… Si cind odata pe luna il scoate nevasta si copii la cinema nu vrea sa-si vada imaginea traiului “gri” oglindita pe ecran….Prefera atunci sa mearga la un film “de public”… In general American…
In ultimii ani s-au facut niscaiva “filme de public”…Dar multe dintre ele fiind la un nivel, sub cota de penibil…(publicul …le-a inghitit, odata cu popcorn si Cola).
Poate ca, ar fi benefica o apropiere a cineastilor tineri si mai putin tineri de publicul spectator cu subiecte cu mai multa imaginatie cu subiecte existente in marile cinematografii ale lumii care sa dovedeasca existenta unei Industrii cinematografice care sa produca: filme de actualitate cu povesti “atractive”, povesti cu fundal istoric, filme musicale, filme pt copii…etc….Deocamdata toate astea cam lipsesc… Stiu un exemplu totusi de cineast care intotdeauna si-a respectat publicul fara sa faca niciun rabat la nivelul artistic si intelectual al filmului: Nae Caranfil”, declara Vivi Drăgan.