Din ce în ce mai multe situații dificile se creează în jurul companioei aeriene WizzAir. Aceasta tocmai a anunțat faptul că numeroase zboruri vor fi anulate, inclusiv în România. Nu toți pasagerii au găsit mesajele în inbox, astfel că WizzAir a recomandat ca ei să caute și în dosarele de Spam și Junk.
Anulările au loc din cauza faptului că vor avea loc niște verificări ale motoarelor GTF, la solicitarea companiei de design aerospațial Pratt & Whitney. Compania asigură că acest lucru se va petrece doar în mod temporar, neexistând suspendări permanente ale rutelor vizate din România.
„Wizz Air confirmă că, din cauza verificărilor în avans ale unor motoare GTF, solicitate de Pratt & Whitney, a fost nevoită să facă ajustări în cadrul reţelei sale, rezultând în anularea unor zboruri, începând din luna septembrie. Compania aeriană confirmă că nicio rută din România nu a fost suspendată permanent ca urmare a acestor inspecţii ale motoarelor”, arată anunțul oficial al companiei aeriene.
Cum puteți face față situației cel mai bine
În situația în care o rezervare nu mai este valabilă, acesta este sfatul oferit de Wizz Air: „În cazul în care o rezervare a fost efectuată printr-o agenţie de turism, fie ea şi online, compania aeriană le recomandă pasagerilor să contacteze agenţia care deţine rezervarea, pentru a face modificările necesare (…) Wizz Air îşi cere scuze pentru neplăcerile cauzate de acest eveniment neplanificat, aflat în afara controlului nostru, însă siguranţa şi securitatea pasagerilor, a echipajului şi a aeronavelor este prioritatea noastră”.
Ministerul Turismului a făcut de asemenea declarații publice privitor la această situație. Conform oficialilor din structura guvernamentală, românii cărora li s-a anulat zborul se pot adresa Centrului European al Consumatorilor România: MEAT informează că, pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetăţenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania https://eccromania.ro/. Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor”.
Acest lucru este însă posibil doar în cazurile extreme, care sunt redate mai jos:
„Cetăţenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când:
– întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european;
– vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European;
– vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei”, precizează Ministerul Turismului în comunicatul său, preluat de România TV.
WizzAir a trecut recent printr-un scandal din cauza incapacității de a schimba rutele persoanelor afectate de anulări și dificultăților pe care le-au avut în a anunța pasagerii de aceste schimbări.