Weekend tragic pe drumurile din România. 24 de oameni au murit în accidente pe şoselele din România doar în acest weekend. Cea mai neagră zi a fost ieri, când zece persoane, între care şi copii, şi-au pierdut viaţa din cauza imprudenţei unor şoferi.
Valul de accidente grave a continuat şi astăzi. Doi adulţi şi un adolescent au murit în această dimineaţă în judeţul Olt, după o coliziune frontală între autoturismul în care se aflau şi un camion.
Dincolo de infrastructura deficitară, mulţi conducători auto nu respectă Codul Rutier, pentru că amenzile sunt mici, unii nici nu le plătesc, iar legislaţia este mult prea permisivă în cazul abaterilor grave. Ce se poate face, totuşi, pentru mai multă siguranţă pe şosele.
Nu putem da vina tot timpul pe lipsa autostrăzilor pentru accidentele grave care se produc, iar până la modernizarea rețelei rutiere autoritățile pot implementa câteva măsuri cu efect imediat: semnalizarea și apoi eliminarea punctelor negre unde sunt frecvent coliziuni, montarea unor sisteme de monitorizare și radare fixe pe tronsoanele unde se știe că șoferii nu prea respectă limitele de viteză, dar și modificarea Codului Rutier, măcar pentru cazurile de abateri grave: viteză excesivă, depășiri inconștiente sau șicane în trafic.
Cum au rezolvat alte țări problema teribiliștilor
Weekend tragic pe drumurile din România. Ce se întâmplă acum pe șosele este și rezultatul pregătirii insuficiente la școlile de șoferi, dar și a legislației de la noi, care are tot felul de portițe. Cum au rezolvat alte țări problema teribiliștilor, ne spune Emil Gâtej, specialist în conducere defensivă.
Emil Gâtej: Pentru cei care depășesc, de exemplu, viteza legală în dreptul trecerilor de pietoni, cei care dau flash-uri la cedează trecerea celor din față, sancțiunile merg până la confiscarea mașinii. La cei care îi pun în pericol pe alții, îi pedepsesc nu pe regimul circulaţiei, ci pe tentativă de omor. Ne place să avem amenzi mici şi permisivitate maximă, dar la o adică, dacă întrebăm oamenii, sunt foarte supăraţi că se întâmplă accidente.
Nu în ultimul rând, autoritățile ar putea introduce progresiv cursurile de conducere defensivă sau măcar o verificare periodică la cinci sau zece ani a regulilor de circulație, informează RRA.