Dacă vrei să-ți schimbi furnizorul de energie electrică sau gaz, procedura a devenit mult mai simplă. Prin POSF, platforma online de schimbare a furnizorului, este posibil să faci asta de-acasă, într-un timp scurt.
Un ghid pas cu pas a fost făcut public de Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Dorința de a face o schimbare vine mai ales pe fondul întârzierilor și problemelor cu care s-au confruntat anumiți furnizori, în special Hidroelectrica, care a fost chiar amendată de ANRE pentru faptul că nu a eliberat facturi de mai bine de șase luni pentru clienții săi domestici.
Declarația vicepreședintelui ANRE
Zoltan Nagy-Bege a clarificat publicului felul în care funcționează noua platformă, cu ajutorul căreia clienții își pot schimba furnizorul în maximum 24 de ore.
„Platforma POSF, platforma online de schimbare a furnizorului, a fost creată tocmai pentru a simplifica procesul de schimbare a furnizorului. De altfel, într-o directivă europeană există o prevedere care spune că, începând cu 2026, toate statele membre trebuie să asigure schimbarea furnizorului în 24 de ore.
Acesta a fost motivul pentru care am creat această platformă care deja este folosită de către distribuitori și de furnizori pentru partea tehnică a contractării și schimbării furnizorului.
Deocamdată, clienții, consumatorii pot să-și facă cont pe această platformă, să-și identifice locurile de consum și contractele.
Am creat acest robot pentru că am văzut că sunt destul de multe întrebări legate de partea aceasta tehnică și multe întrebări repetitive și am zis să eliminăm încărcarea personalului ANRE cu aceste răspunsuri. La foarte multe dintre aceste răspunsuri, acest robot Eva poate să răspundă şi să ajute”, a declarat el pentru Antena 3 CNN. El a mai explicat și că acest demers e motivat de o directivă europeană, al cărei țel este de a face schimbarea furnizorului facilă pentru toți clienții serviciilor de energie.
Asistență online pentru clienți
Zoltan Nagy-Bege a vorbit și despre partea de asistență tehnică pe care o asigură robotul Eva.
„El oferă foarte multe informații cu privire la drepturile clienților, procesul de schimbare al furnizorului, despre oferte, tot aici sunt încadrate și cele două platforme de comparatoare de oferte care erau pe site-ul Autorității.
Şi despre aceste comparatoare poate să ofere foarte multe informații, despre drepturile consumatorilor, obligațiile furnizorilor. Sunt opțiuni simple care se pot alege din meniul oferit de acest robot Eva, doar apăsând cifra corespunzătoare.
Nu garantăm că în acest moment va răspunde corect la absolut toate întrebările, dar garantat la întrebările legate de schimbarea furnizorului, drepturile clienților, obligațiile furnizorilor, contractare, are răspunsurile corecte”, a conchis acesta în cadrul emisiunii la care a fost invitat.