Economic

 Volkswagen are un profit mai mare decât înaintea pandemiei. Cum a reușit

Grupul auto Volkswagen

Cel mai mare constructor auto european, Grupul auto Volkswagen, a estimat vineri că în primul semestru al acestui an profitul său operaţional a ajuns la 11 miliarde de euro. Astfel a depăşit nivelul înregistrat înaintea pandemiei. Aceste rezultate spectaculoase se datorează cererii puternice în Europa şi SUA pentru automobilele sale, în special modelele premium Porsche şi Audi, a scris Agerpres.

Mărcile de automobile de lux au fost mai puţin afectate de criza actuală de semiconductori, a subliniat grupul german, adăugând că rezultatele sale semestriale au fost influenţate şi de performanţele bune ale diviziei sale de servicii financiare.

În comparație, în primul semestru al anului trecut,Volkswagen a raportat pierderi operaţionale de 1,49 miliarde euro.  În același timp în prima jumătate a lui 2019 a înregistrat un profit operaţional de aproximativ 9 miliarde de euro. De asemenea, în primul semestru al acestui an Volkswagen se aşteaptă la un flux net de numerar de aproximativ 10 miliarde euro, faţă de unul 5,57 miliarde euro în 2019 şi un flux negativ de 4,8 miliarde euro anul trecut.

Grupul auto Volkswagen va da publicităţii rezultatele oficiale în 29 iulie

Grupul auto german urmează să dea publicităţii rezultatele oficiale pentru trimestrul al doilea în data de 29 iulie.

Recent, Volkswagen a anunţat recent că noile ţinte de emisii mai stricte ale Uniunii Europene îl vor forţa să crească proporţia ocupată de vehiculele hibride şi electrice în vânzările sale totale de autoturisme în Europa până la 60% în 2030, de la o ţintă anterioară de 40%. Volkswagen şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Volkswagen, liderul european în sectorul auto, cu circa un sfert din vânzări, s-a alăturat companiei americane Tesla în promovarea vehiculelor 100% electrice. Grupul are încă de suportat urmările scandalului din 2015 care a dezvăluit că producătorul european a falsificat emisiile motoarelor diesel.