Lifestyle

Viitor sumbru pentru România. Sorin Cîmpeanu anunță dezastrul

Viitor sumbru pentru România. Sorin Cîmpeanu anunță dezastrul

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu a afirmat, joi, că procesul de predare online este deficitar, iar riscul de abandon școlar esre foarte mare.

Afirmația a fost făcută la Forumul Bunei Guvernări Locale în Educaţie, organizat de Societatea Academică din România.

Profesorii nu sunt pregătiți pentru predarea online

Potrivit ministrului Educației, nu există un feedback cu privire la ceea ce au asimilat elevii în perioada de predare online.

„Riscul de a creşte abandonul şcolar în urma procesului deficitar de predare online este mare şi se adaugă unei rate de abandon şcolar deja foarte mari. Trebuie să ne concentrăm cât mai eficient asupra acestui aspect şi concentrarea se poate face doar încercând să se recupereze prin acţiuni remediale pierderile care sunt structurale”, a spus ministrul Educației.

Potrivit lui Cîmpeanu, mulţi profesori din România, deşi au avut intenţii bune, nu au fost pregătiţi pentru predarea online.

„Foarte mulţi colegi profesori din România au avut bune intenţii, însă nu au fost pregătiţi pentru predarea online. Riscurile de creştere a abandonului şcolar în urma pierderilor structurale – diferenţa între online şi clasic şi a celor conjuncturale – acces internet, acces echipamente este foarte mare”, a arătat ministrul Educaţiei.

„O să fie un dezastru în scurt timp”

Asociaţia Împreună şi Consiliul Naţional al Elevilor au realizat un studiu din care reiese că şcoala online este un eşec de proporţii.

Sondajul „Percepţii despre calitatea educaţiei online”, realizat de Asociaţia Împreună şi Consiliul Naţional al Elevilor, arată că, majoritatea elevilor – 54% – a cadrelor didactice – 57%, precum şi a părinţilor – 62% – consideră  că nivelul calităţii educaţiei oferite în anul şcolar 2020-2021 până în prezent este mai scăzut, comparativ cu nivelul calităţii din anul şcolar 2019-2020.

„O să fie un dezastru în scurt timp”, spune pentru Edupedu.ro expertul în educație digitală Adina Roșca

„O să fie foarte afectate liceele vocaționale, unde la muzică, de exemplu, nu se poate face predarea unui instrument prin internet. O să fie afectați elevii din anii terminali, dar nici măcar atât de mult ca cei care acumulează lacunele care îi împiedică să înțeleagă mai departe noi noțiuni. Vorbim despre lacunele adunate deja de un an de zile, de competențele pe care le dobândește copilul într-un an școlar, nu de cunoștințele teoretice. Motricitatea lor, abilitățile lor sunt afectate“, a declarat expertul educațional.