Mii de bucureșteni traversează zilnic un pod, care este în pericol să cadă la primul cutremur mai puternic.
Pentru locuitorii Capitalei nu doar clădirile vechi reprezintă un risc ci și un pod pe care mii de bucureșteni îl traversează zilnic, petrecând zeci de minute blocați în cozile ce se formează la orele de vârf, fără să știe ce pericol ascunde, de fapt.
Chiar dacă este principala legătură între cartierele Drumul Taberei, Militari și zona de Nord a Bucureștiului, acest pod, folosit de peste 40 de ani, a ajuns deja la gradul 4 de risc (din 5, care este gradul maxim de risc) și pe măsura trecerii timpului devine din ce în ce mai șubred întrucât, în prezent, are probleme serioase la structura de rezistență.
Despre ce pod din București este vorba
Construcția în discuție este folosită de mai bine de 40 de ani, zi de zi. Este vorba despre Podul Grant, care (la fel ca podul Unirii, unde au început recent lucrări de reabilitare) se încadrează la gradul 4 de risc, adică se impun reparaţii urgente, citează impact.ro.
După aproape 12 ani în care a stat fără nicio lucrare de reparații, în anul 2021, Primăria Capitalei a demarat lucrări de consolidare a construcției, dar pe care le-a realizat doar în proporție de 35%, pentru că instituția a rămas fără bani. În concluzie, Podul Grant nu a fost consolidat nici măcar pe jumătate.
Marius Coje, fost consilier personal al primarului Capitalei, a declarat pentru observatornews.ro următoarele: „S-a consolidat primul sens de mers cel dinspre Ion Mihalache către Crângaşi fără modernizarea acestuia. Deci doar consolidarea a fost finalizată”.
Problemele vizibile ale Podului Grant
Podul Grant, un real pericol pentru societate, prezintă probleme care se pot observa de oricine. Astfel,
- gardul de pe pod este complet ruginit iar în anumite locuri este rupt
- la îmbinările de pe pod sunt crăpături mari, cârpite cu polistiren.
Iar din punct de vedere tehnic, ultima expertiză făcută în urmă cu 4 ani de către specialiștii din domeniu, arată că Podul Grant se încadrează la gradul de risc 4 din 5, așa cum s-a precizat și mai sus.
De ce gradul de risc ridică motive de îngrijorare pentru persoanele care traversează zilnic acest pod
„Există 5 grade pe o scara de la 1 la 5 stare tehnică, asta fiind numărul 4, stare nesatisfăcătoare. Înca putin si la stadiul 5 trebuia oprită circulaţia. Adică are probleme la structura de rezistenţă. La cele de o stare tehnică 5 se iau de obicei deciziile de a fi demolate şi refăcute”, a adăugat Marius Coje.
Ce sumă de bani a alocat Primăria Capitalei pentru consolidarea Podului Grant
La nivelul Podului Grant sunt necesare lucrări de reabilitare și consolidare. Pentru acestea Primăria Capitalei a alocat un buget de 77 de milioane de lei. Trebuie precizat, însă, ca lucrările de consolidare impun închiderea a cel puţin unui sens de circulaţie, iar traseul tramvaiului 41 va fi modificat.
Termenul de finalizarea proiectului de reabilitare/ consolidare ar urma să fie finalizat în 2 ani de zile.