Actual

Vești bune pentru români. Se introduce transparența totală a reducerilor de preț

guvern

Guvernul a decis ca orice notificare de reducere a preţului unui produs va indica în mod clar preţul aplicat anterior de comerciant. Executivul a modificat şi completat Hotărârea de Guvern 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare. Măsura vine ca un sprijin pentru consumatori, asta după ce comercianții scumpeau produsele înainte de perioada de reduceri pentru ca apoi să afișeze noul preț. Prin intermediul aceste legi se dorește eliminarea practicilor înșelătoare.

Vești bune pentru consumatori. Orice notificare de reducere a preţului unui produs va indica în mod clar preţul aplicat anterior

Comercianții nu vor mai putea înșela clienții la reducerile de prețuri. S-a dat ordonanță

Guvernul a aprobat, miercuri, la propunerea Ministerului Economiei, Hotărârea pentru modificarea și completarea HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare.

„Actul normativ aprobat astăzi vine în completarea măsurilor adoptate deja, pentru a ne asigura că toţi consumatorii sunt protejați. Trebuie să plătim prețul corect pentru produsele cumpărate și să protejăm consumatorii împotriva unor oferte înșelătoare“, a declarat Florin Spătaru, ministrul Economiei.

Comercianții vor fi obligați prin lege să afișeze prețul cel mai scăzut din ultimele 30 de zile dinaintea aplicării reducerii de preț:

„Orice notificare de reducere a preţului va indica în mod clar preţul aplicat anterior de comerciant, iar din preţul anterior se va face referire la cel mai scăzut preţ practicat de comerciantul respectiv în ultimele 30 de zile dinaintea aplicării reducerii de preţ”, a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.

Oficialul guvernamental a adăugat că astfel se vor introduce clarificări, în special în privinţa produselor care sunt susceptibile a se deteriora rapid.

„Au fost foarte multe discuţii în legătură cu modul în care sunt aplicate în diverse campanii de reduceri aceste modalităţi de atragere a clienţilor şi de a stimula vânzările. (…) În cazul bunurilor care se pot deteriora sau perima rapid, în speţă, în primul rând, ne gândim la alimente, preţul anterior va reprezenta cel mai scăzut preţ pe care comerciantul respectiv l-a practicat în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preţ. Pentru produsele prezente pe piaţă mai puţin de 30 de zile, preţul anterior va reprezenta cel mai mic preţ practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piaţă înainte de a fi aplicat reducerea de preţ. În plus, dacă reducerea de preţ e majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, atunci preţul anterior va fi considerat preţul fără reducere înainte de a fi aplicată prima reducere de preţ”, a menţionat Cărbunaru.