În ceea ce privește anularea autorizației de funcționare a Euroins și procesul de solicitare a rambursării de la proprietarii de locuințe care dețin o asigurare, PAID a oferit câteva explicații.
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) a oferit mai multe explicații cu privire la suspendarea autorizației de funcționare a Euroins și la procesul de solicitare a rambursării de la proprietarii de locuințe care dețin asigurări.
Vineri, 17 martie, Monitorul Oficial a dezvăluit decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) de revocare a autorizației de funcționare a Euroins și constatarea insolvenței acesteia.
Ce se întâmplă cu polița de asigurare?
Până la sfârșitul lunii februarie, 125.000 de români aveau locuințele asigurate prin Euroins, guvernul cerând asigurarea împotriva riscurilor de cutremur, inundații și alunecări de teren. PAID a anunțat că, în timp ce companiile de asigurări (precum Euroins) sunt singurele responsabile de distribuirea PAD( Polița de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale) , PAID este responsabilă de plata despăgubirilor.
„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu, potrivit adevărul.ro.
În cazul în care distribuitorul de asigurări nu este în măsură să gestioneze cererile de despăgubire, societatea va trimite evaluatori de daune direct la beneficiari. Pentru a face acest lucru, întreprinderea oferă o linie telefonică de asistență 24/7 la numărul 021 9930, care poate fi contactată din orice rețea.
Despăgubiții pot obține până la 20.000 de euro
„Ne vom asigura că nu există sincope în soluționarea daunelor și vom face toate demersurile pentru a prelua, de la Fondul de Garantare a asiguraților, plata directă a dosarelor. Avem toată încrederea că timpii de plată vor rămâne rezonabili și că toate dosarele de daună vor fi achitate”, a declarat Nicoleta Radu în comunicat.
Falimentul unei întreprinderi care a vândut o astfel de poliță de asigurare, ca în cazul Euroins, „nu are niciun impact asupra valabilității asigurării sau asupra procesării cererilor de despăgubire de către beneficiari. PAY este singura responsabilă pentru plata despăgubirilor.
Prin urmare, clienții sunt eligibili pentru a obține despăgubiri de până la 20.000 de euro de la PAY în caz de prejudiciu. Dacă locuința are asigurare opțională prin Euroins, banii pot fi recuperați pentru daune mai mari de la Fondul de Garantare a Asigurărilor (FGA) până la 500.000 de lei.
Oricine încearcă să recupereze mai mult de 500.000 de lei trebuie să depună o cerere de faliment; Tribunalul de Primă Instanță și Curtea de Apel București vor analiza orice apel.
Potrivit brokerilor de asigurări contactați de HotNews.ro, planurile opționale sunt adesea adăugate la 95% din polițele PAD obligatorii, ceea ce sugerează că multe dintre cele 125.000 de polițe PAD emise de Euroins ar putea include și polițe opționale de la același asigurător.