Gigantul Hidroelectrica, unul dintre cei mai importanți furnizori de energie electrică din România, a venit recent cu un anunț de ultim moment despre facturile românilor privind luna decembrie 2022.
Cum problemele pe care compania le are privind întârzierea uriașă a facturilor pentru mai bine de 500.000 de clienți, reprezentanții Hidroelectrica au dat recent vestea că în perioada imediat următoare românii vor primi facturile la energie electrică pentru ultima lună a anului trecut, cu toate că suntem la jumătatea lui 2023 aproape.
Hidroelectrica, veste importantă pentru jumătate de milion de clienți
Hidroelectrica a venit cu anunț privind facturile românilor pe care a întârziat să le emită. Astfel, conform ultimelor informații, reprezentanții companiei estimează că majoritatea clienților vor intra în posesia facturilor cel mai probabil săptămâna viitoare.
„Este o lună (mai 2023 – n.r.) în care s-au produs modificări legislative ale căror prevederi presupun update de soft, e vorba de implementarea prevederilor legii nr. 357/2022. Estimăm că de săptămâna viitoare am putea începe emiterea facturilor pentru luna decembrie”, a transmis Bogdan Buciu, consilier al președintelui directoratului Hidroelectrica, la Antena3.ro.
Recent, clienții Hidroelectrica au primit facturile pe luna noiembrie 2022, care au început să fie emise pe data de 2 mai. În urmă cu câteva luni, Hidroelectrica a anunțat că românii care au primit facturi mari la energie și nu își permit să le achite, au posibilitatea de a le plăti în rate.
Cum se face eșalonarea facturilor la energie electrică
Tot ce trebuie să facă este să trimită o cerere pe la adresa de email esalonari@hidroelectrica.ro sau să o depună în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central, iar plata va fi eșalonată în maximum şase rate lunare.
În prezent compania Hidroelectrica are peste 500.000 de clienţi care în această perioadă pot să își achite facturile într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Compania cu peste 500.000 de clienți a anunțat că facturile pot fi plătite la 45 de zile de la data emiterii lor pentru clienții casnici și 30 de zile pentru cei non-casnici. În această perioadă nu va fi percepută nicio penalitate, mai transmite Hidroelectrica. Eșalonarea plății facturilor se poate solicita online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediul sucursalelor.
Surprinzător, Hidroelectrica a început să aibă probleme, paradoxal, tocmai pentru că oferă un preț mai mic față de concurență, în urma liberalizării pieței. În acest moment, Hidroelectrica primește și 5.000 de cereri pe zi de la oameni care vor să se mute de la alt furnizor la Hidroelectrica, astfel că s-a iscat această problemă a întârzierii facturilor. Desigur, a contribuit la întreaga poveste și strategia Guvernului, care a modificat și plafonat, de nenumărate ori, piața energetică.