Veste rea pentru toți românii. Prețul petrolului a crescut în ultimele 24 de ore şi au atins luni cele mai ridicate niveluri din mai mult de doi ani, adică dinainte de pandemie. Această scumpire ne va afecta pe toți. Aurul negru este unul dintre factorii care infuelnțează economia, iar creșterile de preț sunt susţinute de redresarea economică şi de perspectiva de creştere a cererii, în ideea în care campaniile de vaccinare din întreaga lume scot globul din pandemie, transmite Reuters.
Cotaţia petrolului Brent a crescut astfel luni până la 73,64 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel atins din aprilie 2019.
Ce spun brokerii din industrie despre acest aspect?
„Cei doi indici majori ai petrolului sunt tranzacţionaţi aproape de cele mai ridicate niveluri din ultimii doi ani şi jumătate, pe fondul unui mix al optimismului referitor la cerere şi limitele aplicate producţiei de către OPEC+”, a declarat Stephen Brennock, analist la firma de brokeraj PVM.
Ce a determinat creșterea petrolului?
Pentru că traficul rutier revine ușor, ușor la nivelurile anterioare pandemiei, iar numărul curselor aeriene este în creştere, s-a înregistrat o creştere a cotaţiilor petrolului.
Optimismul investitorilor a fost alimentat şi de summitul G7, unde cele mai bogate ţări ale lumii au încercat să dea o imagine de cooperare pe temele majore, cum ar fi redresarea din pandemie şi donarea a 1 miliard de doze de vaccinuri pentru ţările sărace.
Criza este deterimnată de pandemia de coronavirus
Trebuie menționat că noul coronavirus a declanșat o criză ce a fost devastatoare pentru industria petrolieră, iar anul trecut preţurile contractele futures au scăzut sub zero, ajungându-se la peste un miliard de barili excedentari.
Traficul aerian de pasageri încă este cu 70% sub nivelul de acum un an, potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian. Însă cererea a crescut în alte domenii, în parte datorită trecerii la muncă şi consumului mai mult de acasă.
Întrucât consumatorii cumpără mai mult online, acest lucru a stimulat cererea de combustibil pentru alimentarea camioanelor pentru livrări, împreună cu navele de marfă şi trenurile de marfă.