Milla Sofia este o tânără urmărită de peste 100.000 de persoane pe platforma TikTok. Deși pare o adolescentă obișnuită de 19 ani, ea se diferențiază de alte fete prin faptul că nu este reală. Majoritatea urmăritorilor ei sunt bărbați și o tratează de parcă ar fi o femeie în carne și oase, care ar putea cu adevărat să se entuziasmeze în fața complimentelor și invitațiilor la întâlnire pe care aceștia i le adresează în comentarii.
Cei care îi gestionează contul au ales să folosească un avatar pentru că este mai eficient din punctul de vedere al costurilor. O tendință pe celebra platformă de origine chineză este aceea de a lua înregistrări ale unor persoane care se află în mișcare și a le aplica unui avatar generat prin IA: în acest fel, „influencerul-robot” capătă viață. Este o tehnică asemănătoare cu cea a rotoscopiei din domeniul animației.
Ce înseamnă acest lucru în lumea grevelor de la Hollywood?
Deși TikTok și Hollywood sunt două domenii diferite, succesul unor influenceri precum Milla Sofia arată faptul că celebritățile generate de inteligența artificială sunt din ce în ce mai fezabile și vin și cu avantajul costurilor reduse. Din acest motiv, și Hollywood-ul ia în considerare atât să împrumute imaginea actorilor, dar să-i lase efectiv fără muncă de prestat. Actorii AI ar putea să fie dublați de „scenariști” care introduc cuvinte-cheie pe platformele de inteligență artificială, precum ChatGPT.
Tocmai din acest motiv, sindicatul actorilor (SAG) este în grevă, cot la cot cu scenariștii hollywoodieni.
Românca desființată de presa de la Hollywood
Andra Gogan, unul dintre cei mai urmăriți influenceri români, a reușit să-și atragă ura sindicatului hollywoodian, atunci când a mers la o premieră Disney în vreme ce greviștii pichetau studiourile de filmare. Românca a declarat că nu a făcut nimic pentru a întrerupe acțiunea de protest și că nu cunoștea impactul negativ pe care acțiunea sa l-a avut asupra manifestațiilor împotriva executivilor de la Hollywood. Ea a și folosit, fără să știe, o înregistrare vocală a președintei SAG atunci când a publicat un TikTok de la lansarea Disney, astfel încât reacția publică a devenit și mai virulentă.
Este foarte posibil ca inteligența artificială să creeze din ce în ce mai mulți „oameni” în industria divertismentului, indiferent dacă vorbim despre influenceri sau despre actori, iar asta riscă să schimbe fundamental modul în care piața muncii va arăta în câțiva ani.