La numai câteva zile după ce Elon Musk a concediat de la Twitter aproape jumătate dintre angajați, vine și fondatorul Meta cu anunțul că și la el în ”ogradă” vor avea loc reduceri de personal. Și mai mult decât atât, spune și motivul.
Urmând exemplul Twitter, Meta a anunțat reduceri semnificative de personal în această săptămână. Are și un motiv
Meta plănuiește să concedieze angajați în această săptămână, au declarat trei persoane care cunosc situația, adăugând că reducerile de personal vor fi cele mai importante din cadrul companiei de la înființarea acesteia în anul 2004.
Nu este clar câte persoane vor fi concediate și în ce departamente, au spus surse din interiorul companiei, care au refuzat să fie dezvăluite, deoarece nu erau autorizate să vorbească public, scrie New York Times, în ediția de luni, 7 noiembrie 2022.
Concedierile sunt așteptate până la sfârșitul săptămânii. Meta avea 87.314 angajați la sfârșitul lunii septembrie, în creștere cu 28% față de anul trecut.
Meta se confruntă cu dificultăți financiare de luni de zile și a redus din ce în ce mai mult costurile. Compania din Silicon Valley, care deține Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger, a cheltuit miliarde de dolari pentru tehnologia emergentă a metaversului, o lume online imersivă, chiar în timp ce economia globală a încetinit și inflația a crescut vertiginos.
Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta, a declarat cu puțin timp în urmă că multe „echipe vor rămâne la același nivel sau se vor micșora în următorul an”, deoarece compania sa se confruntă cu provocări economice.
El a anunțat azi că miercuri vor începe primele disponibilizări.
La sfârșitul lunii septembrie, compania număra peste 87.000 de angajați. Oficialii companiei le-au spus deja angajaților să anuleze călătoriile neesențiale începând cu această săptămână, notează The Wall Street Journal.
În același timp, publicitatea digitală, care reprezintă cea mai mare parte a veniturilor Meta, a slăbit, deoarece agenții de publicitate s-au retras, afectând multe companii de social media. Afacerile Meta au fost afectate și de modificările privind confidențialitatea adoptate de Apple, care au îngreunat capacitatea multor aplicații de a direcționa reclamele mobile către utilizatori.
Luna trecută, de exemplu, Meta a înregistrat o scădere de 50% a profitului trimestrial și al doilea declin consecutiv al vânzărilor, mai scrie presa americană. Compania a declarat atunci că va „face schimbări semnificative în toate domeniile pentru a funcționa mai eficient”, inclusiv prin reducerea unor echipe și prin angajări doar în domeniile sale de maximă prioritate.