În afara extinderii cu benzi a unui tronson de 265 km de autostrada existenti, Ungaria a anunțat că va construi alți 317 km de autostrăzi noi.
Ungaria ne dă lecții la autostrăzi. A anunțat că va construi alte sute de kilometri rutieri
Conform MTI, citată de news.ro, ministrul responsabil pentru concesiuni, Antal Rogán, a declarat ca până în 2032 in Ungaria se vor executa extinderi de benzi pe o lungime de 265 km şi se vor construi 317 km de autostrăzi noi de către consorţiul condus de fondul de capital privat Themis, care a câştigat dreptul de concesiune pentru construirea şi întreţinerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani de pe teritoriul statului ungar.
De asemenea, MTI precizează ca procedura respectă standardele UE din toate punctele de vedere, cu o licitaţie unică pentru construcţia tronsoanelor noi şi pentru întreţinere.
Lucrările pentru extinderea benzilor, care vor totaliza 265 km, precum și construcția a înca 317 km de autostrada noi, trebuie realizate în 10 ani, respectiv până în 2032.
Totodată, conform prevederilor contractului, exploatarea şi întreţinerea se vor efectua pe o lungime de 1.044 km pe toată perioada de 35 de ani a concesiunii, iar toate lucrările de pe tronsoane sunt considerate investiţii de interes național.
Ministrul Antal Rogán a menţionat tronsoanele autostrăzii M1 de la Bicske, Komárom, Tatabánya, tronsoanele M7 de la Székesfehérvár şi Balatonvilágos, segmentele M3 de la Gödöllő, Bak, Gyöngyös, Hatvan şi Kerekharaszt, prelungirea M3 până la frontiera de est cu România şi unele porţiuni ale autostrăzii M83.
Referitor la partea financiara a proiectului, ministrul a precizat că statul plăteşte cheltuielile, costul integral al construcţiei şi întreţinerii urmând să fie achitat pe o perioadă de 35 de ani, iar concesionarul trebuie să contracteze pe propria cheltuială creditul necesar pentru implementarea proiectului.
În încheiere, ministrul Antal Rogán a declarat că atât autostrăzile existente cât și cele nou construite vor rămâne pe toată perioada în proprietatea statului, iar veniturile de care dispune statul vor acoperi costul concesiunii, statul ungar netransferand drepturile aferente perceperii taxei de drum.