Lifestyle Social

Un român a creat un model de inteligenţă artificială, ce oferă precizie în croitorie, dar și celor ce comandă haine online

Inteligenta artificiala-economica.net
economica.net

Pentru a putea nimeri măsura potrivită atunci când comandați haine online,  un start-up local, numit Esenca, a gândit şi dezvoltat o soluţie, bazată pe un modul de inteligenţă artificială, care din două poze vă poate identifica măsurătorile corpului cu o precize de 5 milimetri. Prin urmare, o astfel de soluţie nu le permite clienţilor doar să îşi comande online măsurile potrivite la haine, ci extinde şi businessul croitorilor şi designerilor vestimentari în mediul online.

A fost construit un model de inteligenţă artificială

În acest context, Mihai Petre, cofondator al Esenca, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, a explicat: „Am construit un model de inteligenţă artificială care din două poze şi câteva informaţii de la utilizator reuşeşte să extragă peste 100 de măsurători ale corpului uman cu o precizie de 5 milimetri. Aceasta este precizia acceptată în croitorie şi, folosindu-ne de aceste măsurători, reuşim să le potrivim practic cu tabelele de mărime ale produselor şi să extragem de acolo recomandările de mărimi pentru utilizatori“.

Această soluție inovatoare (Esenca) se integrează direct în pagina de produs a magazinului

În concluzie, „nu trebuie să descarci nicio aplicaţie. Funcţionează pe orice telefon, pe orice browser. Tot ce trebuie să faci este să deschizi aplicaţia, iar apoi urmezi instrucţiunile asistentului virtual, din nou, făcut de noi, care îţi spune du-te mai în spate, aşază-te în felul ăsta, ridică mâinile, întoarce-te ş,a.m.d., eşti în permanenţă ghidat, faci două poze, una frontală, una laterală, după care gata –  ai practic recomandări de mărimi şi de stil pentru toate articolele de pe magazinul online”, potrivit lui  Mihai Petre.

Mihai Petre, cofondator ESENCA/ FOTO bussinessmagazin.ro

Esenca a dezvoltat trei produse

Acest start-up a dezvoltat practic trei produse, în funcţie de nevoile pe care le au clienţii, fie că sunt magazine online de fashion, designeri sau chiar producători de costume, echipamente de protecţie sau uniforme.

Referitor la acest aspect, cofondatorul Esenca, a precizat: „Pentru magazinele «ready to wear», adică cele care vând haine pe măsurători normale – S, M, L, XL, nu este nevoie neapărat să faci poze, ci îţi poţi introduce doar înălţimea, greutatea şi poţi răspunde la câteva întrebări, iar AI-ul nostru poate să-ţi facă o recomandare. De ce? Pentru că hainele practic nu sunt atât de complexe. În schimb, pentru croitori avem nevoie de o precizie foarte mare, de aceea le cerem utilizatorilor să facă poze. Şi mai avem şi o soluţie intermediară între cea pentru croitori şi cea pentru magazine «ready to wear», şi anume pentru magazine «made to order» sau pentru haine de protecţie, uniforme ş.a.m.d”.

Cât costă un abonament lunar

Soluţiile Esenca sunt oferite pe model SaaS (Software as a Service), iar costul minim al unui abonament pentru soluţia de bază, numită easy body fit, este de 60 dolari/ lună şi le oferă magazinelor online posibilitatea ca 200 dintre clienţii lor să folosească soluţia.

Iar, în funcţie de complexitatea aleasă, costul unei soluţii Esenca poate ajunge şi la câteva mii de dolari.

Esenca a fost lansată în 2021

Soluţiile Esenca au fost lansate anul trecut, iar în prezent sunt folosite de 25 de clienţi, care comercializează produse online prin intermediul platformei de e-commerce Shopify în principal pe pieţele din Europa de Vest şi SUA, plus o serie de alţi clienţi din Orientul Mijlociu şi Asia de Sud-Est.

De asemenea, Mihai Petre a spus: „În 2020 eram în discuţii cu un client din România pentru un «proof of concept». Între timp, am şi lansat şi integrat soluţia pe platforma acestuia şi am atras mai mulţi clienţi din Europa de Vest – Austria, Franţa, etc. Totodată, am reuşit să lansăm produsele noastre pe Shopify, o platformă pentru magazine online, şi de acolo am reuşit să atragem peste 25 de clienţi. Deci în momentul acesta avem peste 25 de clienţi care au instalat aplicaţia şi o utilizează prin intermediul Shopify, însă în total sunt mai mulţi clienţi pentru că, deşi ne-am axat pe Europa de Vest şi Statele Unite ale Americii prin această platformă de e-commerce,  noi am fost contactaţi de mai mulţi clienţi şi din alte ţări, adică din Orientul Mijlociu, din Asia de Sud-Est, India, şi avem clienţi şi din acele zone – nu numai magazine online, ci şi croitori şi agenţii digitale pentru care am făcut practic «white labeling», adică ei vând mai departe produsul nostru“.

Esenca lucrează la un nou produs

În același context, Mihai Petre a adăugat că echipa Esenca lucrează acum la un nou produs, o soluţie pentru o cabină virtuală de probă care va ajuta cumpărătorii să „probeze online” articolele vestimentare pe care doresc să le achiziţioneze:

„Am reuşit să scoatem pe piaţă prima versiune de «virtual try on», care chiar funcţionează şi pe care am testat-o recent la o conferinţă de profil unde am prezentat-o în faţa competitorilor. Soluţia se referă la construirea unui model 3D al utilizatorului din măsurătorile pe care le obţinem, iar după putem pune haine pe acest model astfel încât utilizatorul să vadă efectiv cum arăta hainele respective pe el – diferite dimensiuni, diferite materiale, ş.a.m.d., şi să poată lua cea mai informată alegere atunci când cumpără”.

Esenca a atras o investiţie de 50.000 euro

Până acum, start-up-ul a atras o investiţie de 50.000 euro de la Simple Capital, vehiculul de investiţii care gestionează toate finanţările acordate de Andrei Pitiş, una dintre cele mai cunsocute persoane din industria IT din România.

Iar, la ora actuală, start-up-ul local se află în discuţii pentru atragerea unei finanţări de la un partener strategic din afara României, care să ajute echipa să îşi promoveze produsele cât mai bine pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, citează businessmagazin.ro.