Ministerul de Interne anunţă noi măsuri privind stabilirea reşedinţei astfel încât să se evite situaţiile apărute în trecut, ca în anumite localităţi un număr mare de persoane să se înregistreze pentru viză de flotant chiar înainte de alegerile locale sau să figureze un număr foarte mare de persoane la aceeaşi adresă.
În afară de declaraţiile pe proprie răspundere ale solicitanţilor, autorităţile vor face verificări suplimentare – a explicat purtătoarea de cuvânt a Ministerului de Intern, Monica Dajbog.
Monica Dajbog: La primirea cererilor pentru stabilirea reşedinţei, la nivelul serviciului public comunitar local de evidenţa persoanelor se va verifica în baza de date numărul menţiunilor de reşedinţă valabil înscrise la adresa respectivă şi apoi, dacă la adresa respectivă sunt înscrise cel puţin două menţiuni de reşedinţă valabile, se va proceda la informarea structurii locale a poliţiei naţionale în vederea efectuării verificărilor în teren din care să rezulte dacă solicitantul sau solicitanţii locuiesc efectiv la adresa respectivă.
În situaţia în care rezultă faptul că persoanele nu locuiesc efectiv la adresa respectivă, cererile lor vor fi respinse. Aceste verificări vor fi dispuse şi în situaţia în care se înregistrează un număr mare de solicitări pentrtu aceeaşi adresă.