După ce a tăiat încolo și încoace prin echipa și banii Twitter, noul patron, celebrul Elon Musk, a considerat că a venit vremea să lase pe altcineva în locuil său. Noua mișcare indică faptul că Musk ar cam vrea să strângă bani din piața de advertising.
Asadar, vineri, a fost numită în funcţia de director general al Twitter Linda Yaccarino, personalitate respectată în industria mass-media şi a publicităţii.
Pentru a se alătura echipei care conduce această reţea de socializare, ea a părăsit grupul NBCUniversal, pentru care a lucrat 12 ani şi unde deţinea funcţia de director de publicitate.
Din TV în social media
Provenită dintr-o familie de origine italiană, Linda Yaccarino şi-a construit întreaga carieră în televiziune, petrecând mai întâi 20 de ani în grupul Time Warner, devenit ulterior Warner Bros Discovery.
„M-am îndrăgostit de conţinuturile TV la o vârstă foarte fragedă”, dezvăluia ea în 2021 într-un episod din podcastul „Great Minds”. „Credeam cu adevărat că voi face producţie de televiziune (…) Voiam să creez noul ‘Sesame Street'” – o emisiune TV pentru copii, extrem de populară în Statele Unite.
Studentă la universitatea Penn State, a descoperit universul economiei din sectorul audiovizual şi a devenit pasionată de monetizarea conţinuturilor, un interes care urma să îi structureze parcursul profesional.
Atac la streaming
La NBCUniversal, filială a operatorului de cablu Comcast, a schimbat radical strategia de publicitate pentru a însoţi deplasarea producţiei video din cadrul televiziunii tradiţionale spre platformele de streaming.
Linda Yaccarino a unificat toate posturile şi canalele grupului într-o singură platformă pentru a facilita şi a raţionaliza cheltuielile cu reclamele.
Ea a pus şi accentul pe măsurile privind audienţa şi eficienţa publicităţii, pentru a permite companiilor să evalueze mai eficient impactul campaniilor lor publicitare.
Linda Yaccarino soseşte în cadrul companiei Twitter având în spate o experienţă profesională bogată, care combină viziunea agenţiilor de publicitate cu cea a companiilor mass-media şi a difuzorilor.
Sfaturi pentru Musk
În urmă cu câteva săptămâni, ea nu a ezitat să îi ofere câteva sfaturi lui Elon Musk atunci când l-a intervievat pe acesta în faţa unui grup de directori de publicitate, în cadrul unei conferinţe dedicate marketingului, „Possible”, organizată în Miami la jumătatea lunii aprilie.
Agenţiile de publicitate „au nevoie să simtă că oportunitatea există pentru ele de a influenţa ceea ce sunteţi pe cale să construiţi”, i-a spus ea miliardarului de origine sud-africană.
Obiectivul, a sugerat Linda Yoccarino, este „de a face din Twitter un loc în care ele să fie entuziasmate de ideea de a cheltui mai mulţi bani (pe reclame)”, insistând pe „dezvoltarea de produse, securitate şi moderarea conţinuturilor”, un subiect care îi îngrijorează pe reprezentanţii agenţiilor de publicitate după ce Elon Musk a preluat platforma Twitter.
Linda Yoccarino îi va aduce astfel lui Elon Musk vastele sale reţele de cunoştinţe profesionale din industria publicităţii, industria mass-media şi chiar dincolo de aceste domenii. Ea este implicată şi în Forumul Economic Mondial de la Davos şi, pentru o perioadă, a făcut parte din consiliul prezidenţial pentru sport, exerciţii fizice şi nutriţie de la Casa Albă.