Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) salută adoptarea de către Senatul României a proiectului de lege pentru corectarea abuzurilor ANAF față de transportatorii rutieri. Fiscul să ia act de act de voința legislativului și să înceteze de îndată controalele abuzive prin care reîncadrează retroactiv diurnele ca venit salarial.
,,Senatul României s-a pronunțat cu 121 de voturi pentru (niciun vot împotrivă) pentru adoptarea propunerii legislative, ceea ce demonstrează că Parlamentul a înțeles că stabilirea retroactivă a unor impozite pe ultimii 5 ani prin așa numita ,,recalificare a diurnelor’’ ca venit salarial de către funcționari ai ANAF este toxică pentru industria transportatorilor rutieri din România’’, a declarat Dorin Jurjuț, vicepreședinte APTE 2002.
,,Această unanimitate care reprezintă voința politică a tuturor partidelor din noul arc guvernamental ne îndreptățește să credem că și în Camera Deputaților soluția va fi păstrată și chiar îmbunătățită, astfel încât să elimine și orice discriminare față de transportatorii care au fost abuzați ,,cu celeritate’’ de ANAF sau care nu au avut capacitatea de a se apăra în instanțe contra ANAF. Legea de corectare trebuie să producă efecte și în situația în care transportatorul s-a judecat deja cu ANAF. Concret solicităm public Camerei Deputaților să elimine și caracterul vădit discriminatoriu față de cei care deja s-au judecat , pentru că nu putem accepta, ca Asociație ca acelora asupra cărora ANAF s-a îndreptat timpuriu și nu au avut capacitatea de a se apăra în instanțe, să li se ofere răspunsul ,,Asta e’’. Avem convingerea că și acest aspect, al discriminării, va fi corectat de Camera Deputaților pentru că legea trebuie să fie și echitabilă’’, a mai declarat Dorin Jurjuț.
APTE 2002 solicită claritate, transparență, nediscriminare
APTE 2002 solicită claritate, transparență, nediscriminare și să nu mai fie hărțuiți. După ce și Camera Deputaților va adopta proiectul de lege și inclusiv până la promulgare, asociația va urmări materializarea consensului în ceea ce privește politica economică în domeniul transportului rutier, respectiv ca normele de aplicare să fie clare, ferme, fără loc de interpretări pe viitor din partea unor funcționari ai fiscului.
„Aceste abuzuri ale ANAF veneau peste probleme extrem de presante pentru a rămâne competitivi la nivelul întregii Uniuni Europene – precum prețurile la carburanți, criza transportatorilor profesioniști, inflația în contextul pandemic global sau a eșecurilor de piață din România, la care au fost adăugate, din cauze exclusiv interne, perturbări majore al pieței, precum scumpirea asigurărilor RCA, nejustificată decât de magnitudinea lipsei de supraveghere reală a societăților de asigurare și rezultată în mod real dintr-o înțelegere la preț între societățile de asigurare, la fel cum au făcut și în trecut. Consiliul Concurenței trebuie să se sesizeze în privința înțelegerilor la preț pe care noi le vedem acum în piața RCA, la fel cum a făcut Consiliul și în trecut’’ a mai declarat vicepreședintele APTE 2002, Dorin Jurjuț.