Transportatorii ar trebui sa știa asta! Ce se intâmplă la Nădlag aflăm de la Marcel Vela. Acesta a făcut o vizită la punctul de intrare în țară pentru a reglementa tranzitul de marfă și de autoturisme din vamă. Situația de la granța cu Ungaria riscă să devină o problemă dacă nu sunt luate măsuri decisive.
Tranzitul de marfă este prioritar
Marcel Vela: ”Aşa cum ştiţi, pentru noi a fost şi este prioritar tranzitul de marfă, mai ales că există acest culoar dxe intrare din Ungaria spre România şi ieşirea spre Bulgaria, şi în această idee am dorit să limităm cât mai mult timpul de aşteptare la intrarea în ţară. În acelaşi timp, am creat şi unele facilităţi pentru şoferii de pe trailere şi tirurile care aduc marfă în România, şi în această ipoteză şi idee de a ajuta traficul de marfă am împărţit tot ceea ce intră în România în zona de autoturisme, pe Nădlac I, şi în zona de camioane, pe Nădlac, aici, pe autostradă. Evident că dacă există probleme pe zona de autoturisme pe Nădlac I, o să găsim soluţii să bifurcăm traficul şi acolo, astfel încât să degajăm intrarea în ţară de pe Nădlac I, discutând cu specialiştii, cu colegii de la Poliţia de Frontieră, cu colegii de la Ministerul Transporturilor, cu autorităţile locale, astfek încât să facilităm şi intrarea în ţară pentru că evident, suntem preocupaţi să fie o fluenţă cât mai bună pentru tot tranzitul de la frontiera de vest.
In acest moment traficul la frontiera cu Ungaria s-a ameliorat, procedura de tranzit, este bine organizată, angajații de la DSP, de la Poliţia de Frontieră, de la Vamă, toţi care lucrează în Vama de la Nădlag sunt prezenţi la datorie, traficul nu mai este aglomerat, este fluidizat, ceea ce înseamnă că în magazinele din România, marfa, alimentele ajung la timp.
Eforturile s-au concentrat pe eliminarea timpului de stat în vamă pentru transportatori, astfel încăt companiile care lucrează în România în producție și în servicii, care folosesc subansamble, care au nevoie de marfă de import, acestea să ajungă la ele în cel mai rapid și eficient mod.
În același timp, și cei care duc din România marfă în alte țări, când revin acasă, nu mai stau ore în șir, ajung repede la familii sau la firme pentru a se pregăti nestresați pentru următoarea cursă de export.