Economic

Transformare totală la Mercedes-Benz: renunță la mașinile pe benzină și diesel până la sfârșitul deceniului

Transformare totală la Mercedes-Benz: renunță la mașinile pe benzină și diesel până la sfârșitul deceniului

Autoritatea de la Bruxelles pare să-i determine pe principalii producători de automobile din Europa să ia o decizie serioasă, anunțând unul după altul că vor încerca să treacă la mașini pur electrice și mai puternic în următorii câțiva ani. Daimler a anunțat acum că va cheltui 40 de miliarde de euro pe mașini electrice între 2022 și 2030. Planurile includ introducerea de noi modele și platforme electrice, construcția de fabrici de baterii și dezvoltarea și producerea de baterii în stare solidă, transmite Reuters.

A trecut doar o săptămână de când Comisia Europeană a prezentat pachetul climatic „Fit for 55” al UE, care a arătat că factorii de decizie de la Bruxelles vor întări semnificativ restricțiile de emisii de CO2 ale vehiculelor în deceniul următor și apoi vor interzice vânzările de mașini pe benzina și diesel, din 2035.

Cu toate acestea, conducerea Daimler a anunțat deja, potrivit Reuters, că intenționează să cheltuiască peste 40 de miliarde de euro între 2022 și 2030 pentru a-și accelera tranziția către mașinile electrice. Scopul final este ca grupul să poată produce și vinde chiar și exclusiv vehicule electrice de la sfârșitul deceniului, dacă este justificat de cerințele pieței.

 

Mercedes-Benz este gata până la sfârșitul deceniului să treacă la conducerea electrică acolo unde condițiile pieței o permit”, scrie în comunicatul companiei.

Daimler a mai indicat că se așteaptă ca mașinile parțial și complet electrice să reprezinte 50% din vânzările lor totale până la sfârșitul anului 2025. Anterior estimarea arăta că acest raport de vânzări va fi atins doar până în 2030. De asemenea, conducerea își propune să introducă în 2025 trei noi platforme pe care vor fi construite exclusiv vehicule electrice.

Daimler va construi opt fabrici de baterii

Daimler a anunțat, de asemenea, că va construi opt fabrici de baterii împreună cu partenerii săi pentru a-și ridica capacitatea anuală de producție a bateriei la peste 200 GWh. Acest lucru este esențial pentru implementarea cu succes a ofensivei planificate a acestora în domeniul electrotehnicii. Pe lângă producția de baterii, nemții vor să pună un accent deosebit pe dezvoltarea bateriilor.

De aceea, împreună cu partenerii lor, vor cheltui sume semnificative pentru dezvoltarea și producerea de baterii în stare solidă, ceea ce va permite o utilizare mai eficientă datorită densității lor mai mari de energie.

Ola Källenius, șeful Daimler, a vorbit și despre faptul că până în 2025, grupul lor nu va cheltui aproape nimic pe dezvoltarea motoarelor convenționale cu ardere internă. El a adăugat, de asemenea, că nu are sens să vorbim despre momentul în care va fi produs ultimul motor cu ardere internă. Întrebarea importantă este cât de repede pot trece la conducerea complet electrică, pe asta se concentrează.