Așa cum anunțat edilii de la Primăria Capitalei, din 15 august, șoferii care vor să parcheze în centrul Capitalei trebuie să știe că nu-și vor mai putea lăsa mașinile pe trotuare. Ținta este să nu se mai parcheze gratuit în centrul orașului, ci doar în locurile special amenajate.
Tot ce trebuie să știți că se întâmplă din 15 august, în București, cu parcarea mașinii
Viceprimarul Stelian Bujduveanu a explicat că taxa de parcare rămâne la fel, doar că Primăria Capitalei nu va mai închide ochii la cei care vin și parchează pe trotuar, blocând accesul pietonilor. Toți șoferii trebuie să-și lase mașinile în parcările publice, astfel încât, încet-încet, să nu se mai poată parca gratuit în centru.
Din 15 august, a început eliberarea trotuarelor din jurul Primăriei Capitalei, parcarea de lângă instituție, destinată funcționarilor, fiind transformată în parcare publică cu taxă, pentru ca șoferii să aibă unde parca civilizat. Apoi, stradă cu stradă, se va extinde în tot centrul.
* Amenzi pentru cei care parchează pe trotuar. Bucureștenii care își lasă mașinile în parcările publice amenajate, dar nu plătesc, riscă o amendă de 200 de lei și indisponibilizarea mașinilor. Dacă vor lăsa mașina o perioadă mai lungă de timp se vor alege cu roțile blocate, iar dacă vor blochează accese, treceri de pietoni și vor parca pe spații verzi li se va ridica autovehilulul.
* Unde va permite spațiul pe trotuare vor fi montați stâlpișorii, mai ales în zonele foarte aglomerate, unde lumea s-a obișnuit să parcheze pe trotuar.
* Se vor marca locurile de parcare la marginea carosabilului, parcări cu taxă.
* Există posibilitatea pentru riverani să aibă un loc de parcare, la un preț accesibil, dar fără rezervare. Abonamentul este de 100 de lei/lună și oferă dreptul de a parca în proximitatea casei, dar fără rezervarea unui anume loc de parcare. Persoanele fizice pot alege abonamente de o zi, o săptămână, o lună, un semestru sau un an pentru fiecare dintre zonele 0, 1 sau 2 ale Capitalei.
* În Zona 0, adică zona ultracentrală, tariful este de 10 lei/oră, pentru zona 1 – 5 lei/oră, pentru zona 2 – 2,5 lei/oră.
* Sunt mai multe categorii de parcaje publice: sunt cele atribuite instituțiilor publice, acolo unde nu se plătește, și sunt parcajele publice, cele marcate cu albastru, acolo unde plătește toată lumea.
* Va exista cel puțin o oră în care cetățeanul va putea plăti parcarea. Are la îndemână plata prin SMS, aplicație, plata cash.
Investițiile aprobate
Compania Municipală Parking își propune să încaseze 1 milion de lei pe zi din administrarea parcărilor publice ale Primăriei Capitalei. Pentru a atinge acest obiectiv și-a propus prin bugetul pe anul 2022 investiții de peste 26 de milioane de lei:
* infrastructură de comunicații pentru inspectorii care vor verifica dacă a fost plătită taxa de parcare
* soluții pentru închiderea cu barieră a 10 parcări publice: Alba Iulia, Cina, Expoziției, Herăstrău – Pavilion H, Herăstrău Parc, Peco Bariere, pescăruș, Sfânta Vineri, Piața Presei Libere, Piața Victoriei
* 300 de parcometre care ar acoperi 20.000 de locuri de parcare;
* se renunță la taxatorii din parcări
* 40 de terminale pentru inspectorii de parcare;
* camere video și software de recunoaștere a plăcuțelor de înmatriculare;
* 20 de automobile electrice pentru inspectorii de parcare;
* două autospeciale pentru ridicarea mașinilor;
* 200 de dispozitive de blocare a roților mașinilor parcate neregulamentar;
* 3.500.000 lei pentru amenajarea de noi locuri de parcare și întreținere cele existente.