Economic

Toleranță zero pentru MITĂ. AFIR: Agenția a depus în permanență eforturi!

Toleranță zero pentru MITĂ. AFIR: Agenția a depus în permanență eforturi!

Toleranță zero pentru MITĂ. AFIR: AFIR nu tolerează luarea și dare de mită, angajament asumat oficial prin implementarea standardului internațional ISO 37001:2016

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a finalizat procedura de achiziție pentru menținerea certificării internaționale a sistemului de management anti-mită, pentru care a obținut, încă din iunie 2019, cerificarea internațională pentru standardul ISO 37001:2016.

Astfel, AFIR a semnat cu RINA SIMTEX un contract de prestare de servicii pentru realizarea celui de-al doilea audit de supraveghere, care se va desfășura în perioada 2-8 iunie 2021.

Menținerea certificării internaționale pentru standardul anti-mită pe o durată de 3 ani este condiționată de efectuarea auditurilor de supraveghere la 12 luni, respectiv 24 luni de la data obținerii acestei certificări.

AFIR a manifestat întotdeauna toleranță zero pentru mită, sens în care s-a implicat activ în implementarea și ulterior îmbunătățirea continuă a unui sistem de management anti-mită competitiv și modern la nivelul instituției. Scopul acestui sistem este încurajarea și promovarea unei culturi instituționale anti-mită puternice, menită să descurajeze orice potențiale fapte de mituire.

Politica anti-mită încurajează semnalarea faptelor de mită, în sensul în care orice angajat, contractor, beneficiar sau terț poate sesiza imediat orice solicitare directă sau indirectă de oferire, promitere, dare, acceptare a unui avantaj necuvenit de orice valoare, financiar sau nefinanciar, de recompensare a unei persoane prin plăți, bunuri, călătorii, asistență personală sau alte beneficii pentru o persoană sau rudele sale, cu scopul de a acționa sau a nu acționa în legătură cu îndeplinirea sarcinilor specifice. Aceste sesizări pot fi transmise prin intermediul adresei de e-mail sesizare.mita@afir.info, garantând în același timp anonimatul sesizorului.

„Prevenirea și eliminarea faptelor de luare și dare de mită necesită un efort continuu și asumat. Rezultatul pe care vrem și trebuie să îl obținem este o relație corectă cu beneficiarii și solicitanții și mai ales să le putem oferi egalitatea de șanse pe care fiecare dintre ei trebuie să o aibă. Agenția a depus în permanență eforturi în vederea prevenirii și combaterii faptelor reprobabile de corupție și va continua să implementeze toate instrumentele de management pentru atingerea acestor obiective” a declarat Mihai MORARU, Director general AFIR.

Unul dintre principalele roluri ale sistemului de management anti-mită constă în implementarea unor controale adecvate la nivelul activităților specifice desfășurate de Agenție, menite să crească șansele de detectare, dacă este cazul, a faptelor de mită.

Implementarea sistemului de management anti-mită înseamnă atât întărirea măsurilor de siguranță deja existente, cât și adoptarea unora specifice.

Dintre măsurile specifice politicii anti-mită enumerăm: desemnarea unui responsabil de conformare și monitorizare anti-mită care să supervizeze conceperea și implementarea acestui sistem de management, conștientizarea periodică a angajaților, realizarea analizei riscului de mită, stabilirea unor politici de raportare, monitorizare și investigare a semnalărilor de mită, precum și de audit intern, se arată în comunicatul transmis de AFIR.