International

Tensiuni sporite între Musk și Zuckerberg! Noua aplicație Meta ar fi copiat Twitter-ul

Musk si Zuckerberg Sursa foto Fox Business
Sursa foto Fox Business

Miliardarii din domeniul tehnologiei Mark Zuckerberg și Elon Musk au glumit pe seama organizării unui meci în cușcă. În lumea afacerilor, lupta a început deja.

La mai puțin de 24 de ore după ce Zuckerberg a lansat alternativa sa la Twitter, Threads, aceasta înregistrase deja aproximativ 30 de milioane de înscrieri, ceea ce îi conferă credibilitate ca un concurent serios în lumea social media.

Aceasta este încă o mică parte din sutele de milioane de utilizatori Twitter.

Dar analiștii cred că este un semn că Meta a lui Zuckerberg are o șansă bună de a atrage o parte din cei peste 3 miliarde de utilizatori de pe Facebook, Instagram și WhatsApp către noua ofertă, și de a atrage cu ei și agenții de publicitate.

La urma urmei, Zuckerberg, a cărui Meta a înregistrat vânzări de peste 117 miliarde de dolari anul trecut, are un palmares monstruos atunci când vine vorba de vânzarea de reclame și nu are niciunul dintre scrupulozitățile aparente ale lui Musk, care a disprețuit publicitatea la compania sa de automobile electrice, Tesla, și a căutat modalități alternative de a finanța Twitter.

Zuckerberg a declarat că, inițial, nu vor exista reclame pe Threads, dând timp companiei să perfecționeze aplicația, care permite utilizatorilor să parcurgă la nesfârșit postările bazate pe text.

„Abordarea noastră va fi aceeași ca pentru toate celelalte produse ale noastre: mai întâi facem ca produsul să funcționeze bine, apoi vedem dacă putem să-l ducem pe o cale clară către 1 miliard de oameni și abia apoi ne gândim la monetizare în acel moment”, a scris el.

Threads ar putea genera un venit de 6 miliarde de dolari

Dar, în cele din urmă, reclamele Threads ar putea adăuga între 1% și 5% la veniturile totale ale Meta, generând peste 6 miliarde de dolari în cel mai optimist scenariu, a scris într-o notă Justin Patterson, analist de cercetare în domeniul acțiunilor la KeyBanc Capital Markets.

Nu este o cifră uriașă. Dar nici nu este nimic, mai ales că firma continuă să caute modalități de a combate impactul asupra vânzărilor de publicitate provocat de regulile mai stricte de confidențialitate impuse de Apple, potrivit BBC.

Și este la o distanță destul de mare de Twitter, care a generat venituri din publicitate de 4,5 miliarde de dolari în 2021, înainte ca preluarea de către Musk să provoace tulburări.

Vor rămâne utilizatorii loiali Twitter-ului?

Dacă acei bani se vor materializa va depinde de ceea ce Threads devine, dacă devine ceva, în săptămânile și lunile următoare. Musk a fost pregătit joi cu contraatacul, amenințând, se pare, cu acțiuni în justiție împotriva Meta pentru furtul de secrete comerciale.

Dar frustrarea față de Twitter a lăsat o mulțime de oameni dornici de o alternativă; iar promisiunea Meta de a fi un „loc mai sănătos și mai amabil” decât Twitter a „supraîncărcat” primele înscrieri, a declarat Jasmine Enberg, analist la Insider Intelligence.

„Postând. Cu optimism”, a glumit vedeta din Sex and the City, Sarah Jessica Parker, una dintre celebritățile care au sărit în luptă alături de Shakira, Oprah și Khloe Kardashian.

Succesul va depinde de câștigarea utilizatorilor puternici ai Twitter sau a persoanelor care nu s-au înscris niciodată în aplicație, ceea ce nu este un pariu sigur, au spus analiștii.