Autoritățile de reglementare din California au votat joi pentru a permite companiilor de automobile care se conduc singure, Waymo și Cruise, să ofere servicii de taxi plătite 24 de ore din 24 și 7 zile din 7 în San Francisco, o victorie majoră pentru industrie care ar putea deschide calea pentru o adoptare mai largă a tehnologiei.
Mașinile fără șofer au devenit o priveliște obișnuită pe străzi, accidentate și adesea în ceață din San Francisco. Votul de joi a eliminat cele mai multe limitări privind operarea și taxarea călătoriilor, creând în esență mai multe servicii de transport cu mașina, precum Uber sau Lyft, doar că fără șoferi.
Taxi-uri care se conduc singure
Este un moment crucial pentru industria transportului autonom, extinzând unul dintre cele mai mari teste pentru o lume în care multe companii își imaginează că nu vor mai avea nevoie de șoferi deloc. De ani de zile, companii de la Amazon la Google au experimentat cu vehicule care se conduc singure, un lucru care s-ar putea dovedi incredibil de perturbator pentru economia muncii dacă se va materializa vreodată în masă. Numai în California, există peste 40 de companii, de la start-up-uri tinere la giganți din domeniul tehnologiei, care au obținut autorizații pentru a-și testa mașinile în San Francisco, potrivit Departamentului pentru autovehicule din California. Potrivit unei analize a datelor efectuate de Washington Post, companiile înregistrează împreună milioane de kilometri pe drumurile publice în fiecare an, împreună cu sute de accidente, în mare parte minore.
California servește adesea drept „canarul din mina de cărbune pentru țară și pentru lumea dezvoltată”, a declarat David Zipper, Visiting Fellow la Centrul Taubman pentru administrația locală și de stat de la Harvard Kennedy School. „Vorbim despre impacturi monumentale asupra modului în care funcționează străzile noastre, asupra emisiilor de mediu, asupra extinderii, asupra echității. Impactul potențial nu poate fi supraestimat.” a explicat acesta. Comisia pentru utilități publice din California a aprobat joi autorizațiile pentru Waymo și Cruise, în ciuda împotrivirii liderilor locali și a multor locuitori din San Francisco, care susțin că vehiculele autonome au provocat haos în jurul orașului – de la blocaje în trafic până la scene de urgență perturbate. Votul de 3-1 a venit după o ședință de șapte ore în San Francisco, unde sute de persoane au ieșit atât în sprijinul, cât și împotriva propunerilor.
Tehnologia și siguranța pe drumurile publice
„Cred în potențialul acestei tehnologii de a crește siguranța pe șosele. Astăzi este primul din mai mulți pași pentru a aduce servicii de transport (cu vehicule autonome) pentru californieni și pentru a stabili un model de succes și transparent pe care îl vor urma și alte state”, a declarat comisarul John Reynolds, care este și fost consilier general la Cruise. Aaron Peskin, președintele Consiliului de Supraveghere din San Francisco și un critic frecvent al mașinilor care se conduc singure, a declarat că el, primarul London Breed și membrii agențiilor de transport din oraș au planificat să se întâlnească după vot pentru a „discuta următorii pași”. El a spus că este „probabil” ca orașul să depună o cerere de rejudecare, ceea ce ar fi un precursor al unui litigiu împotriva comisiei. „Aceasta va fi o problemă cu care San Francisco și orașele și statele din întreaga țară se vor confrunta mult timp de acum încolo. Așa că acesta este începutul, nu sfârșitul”, a spus el, conform The Washington Post .