Taxi-uri aeriene, o realitate a viitorului. Ziua de azi ne pregătește pentru viitorul de mâine. Când nu vom mai avea loc pe autostrăzi, șoselele aeriene vor fi o soluție. A fost emisă o dată de lansare și s-a emis primul anunț în acest sens.
Taxiurile aeriene vor deveni realitate. Volocopter își propune să se lanseze înainte de Jocurile Olimpice de la Paris 2024. Foto
Taxiurile aeriene fără pilot vor fi lansate până în 2024, după ce producătorul german Volocopter intenționează să le lanseze în 2024, înainte de Jocurile Olimpice de la Paris.
Taxiurile zburătoare ar putea fi o realitate în următorii doi ani, întrucât un producător de drone din Germania intenționează să lanseze vehicule aeriene fără pilot (UAV) înainte de începerea Jocurilor Olimpice de la Paris.
Spectatorii de la Jocurile Olimpice din 2024 ar putea avea, eventual, șansa de a călători într-unul dintre aceste vehicule aeriene fără pilot, cunoscut sub numele de Velocity, dacă intenționează să realizeze această performanță.
Aceste taxi-uri se consideră a fi mai apropiate de drone decât de elicoptere.
Fabricate de compania Volocopter, aceste drone vor produce de patru ori mai puțin zgomot decât un elicopter convențional și vor avea capacitatea de a se deplasa până la 20 de kilometri.
Dar cum o astfel de tranziție majoră are loc cu transportul public, una dintre cele mai importante preocupări pentru experți, rămâne siguranța pasagerilor.
Vorbind despre problemele de siguranță înainte de lansarea dronelor comerciale pentru transportul de pasageri, Patrick Ky, directorul executiv al Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA), spune că aceste drone de ultimă generație sunt complet echipate pentru a face față oricărui tip de probleme de siguranță.
„Treaba mea este să mă asigur că singurele vehicule care pot zbura sunt sigure. Așa că dacă vedeți ceva zburând, atunci este sigur pentru că l-am fi certificat, în special pentru Jocurile Olimpice de vară din 2024”, a declarat Ky, într-un interviu pentru Euronews.
El a adăugat: „Vom certifica aparatul, care va asigura servicii de taxi între [aeroportul] Charles de Gaulle și centrul Parisului. Și dacă este certificat, înseamnă că este sigur. Și astfel, când spunem că suntem certificați, înseamnă că verificăm că este la același nivel ca un avion comercial, de fapt. Deci, da, dacă va zbura în 2024, este pentru că este sigur. În caz contrar, nu va zbura.”
Șeful EASA a mai spus că agenția lucrează în prezent la „care ar fi un nivel acceptabil de zgomot pentru cetățeni în comparație cu, de obicei, un autobuz sau un camion sau ceva de genul acesta.”
Mai multe drone noi, complet electrice, realizate de diferiți producători, sunt în curs de pregătire, deoarece companiile încearcă să se grăbească să se alinieze la Strategia dronelor 2.0 a Comisiei Europene.
Prin această nouă strategie, Uniunea Europeană își propune să integreze taxiurile aeriene în viitorul orașelor inteligente, ecologice și digitale.
Obiectul acestei strategii este, de asemenea, de a ajuta la dezvoltarea pieței dronelor în Europa.
În afară de aceasta, în viitor, se intenționează integrarea dronelor pentru activități comerciale la scară largă.
Andreas Boschen, directorul executiv al Întreprinderii comune SESAR, citat în materialul media menționat, a declarat că unul dintre rolurile cheie pe care le-ar putea juca dronele este acela de a livra produse medicale și de a salva vieți.
„Unul dintre proiectele noastre, SAFIR-Med, arată deja cât de important este să livrezi echipamente medicale, mostre de sânge, organe, orice, de la un spital la un laborator sau la un alt spital. Este mai sigur, mai rapid și mai sustenabil”, a declarat Boschen.
El a ținut să precizeze: „Dronele salvează vieți peste tot în Europa, dar și la nivel global, aducând vaccinuri, aducând echipamente medicale urgente în mod sigur și eficient persoanelor care au nevoie.”
Concluzie. De la facilitarea de extremă urgență și până la transportul de persoane este doar un pas, un singur pas.