Producătorul de țigări electronice Juul Labs a fost de acord să plătească 438,5 milioane de dolari pentru a pune capăt unei investigații desfășurate în mai multe state, în urma căreia s-a constatat că firma a comercializat produse de vaping către fumători minori, au anunțat marți autoritățile.
Suma totală urmează să fie plătită către 33 de state și Puerto Rico – care au lansat o investigație comună – pe o perioadă de șase până la 10 ani, se arată într-o declarație a biroului procurorului general din Connecticut, William Tong.
Conform declarației, ancheta a constatat că Juul a „promovat [produsele] fără încetare către utilizatorii minori” prin petreceri de lansare, reclame cu modele tinere și atractive, postări pe rețelele de socializare și mostre gratuite.
Publicitatea în jurul țigărilor vândute minorilor a fost pedepsită
„Campaniile publicitare ale Juul au creat o nouă generație de dependenți de nicotină”, a scris Tong în declarație. „Au comercializat fără încetare produse de vaping către minori, au manipulat compoziția chimică a acestora pentru a fi gustoase pentru utilizatorii neexperimentați, au folosit un proces inadecvat de verificare a vârstei și au indus în eroare consumatorii cu privire la conținutul de nicotină și dependența produselor sale.”
Ca parte a înțelegerii, care este încă în curs de finalizare, Juul a fost de acord să se oprească din a utiliza desene animate și influenceri plătiți, și, de asemenea, din plasarea produselor și a mostrelor gratuite în marketingul său. De asemenea, reclamele sale nu vor avea voie să înfățișeze persoane cu vârsta sub 35 de ani, iar compania a fost de acord să nu mai finanțeze programe educaționale.
În plus, Juul a primit interdicție în a-și face publicitate prin panouri mari sau transport public și trebuie să solicite verificarea vârstei pe prima pagină a site-ului său.
Juul a precizat într-o declarație că înțelegerea face parte din „angajamentul său continuu de a rezolva problemele din trecut”.
„Rămânem concentrați asupra viitorului, în timp ce lucrăm pentru a ne îndeplini misiunea de a-i face pe fumătorii adulți să renunțe la țigări – cauza principală a deceselor care pot fi prevenite – în timp ce combatem minorii care consumă țigări”, se arată în declarația sa.
Istoria producătorului de țigări cu vapori
Compania a fost lansată în 2015 și a ajuns să conducă piața americană a țigărilor electronice cu o cotă de piață de 35,7%, potrivit rapoartelor din luna iunie.
În anii de după lansare, vaporizatorul cu nicotină Juul a devenit deosebit de popular în licee, elevii spunând că școlile lor au devenit invadate de „vaperi”.
În iunie, Food and Drug Administration a decis că Juul nu va mai putea vinde țigările sale electronice și trebuie să își retragă imediat produsele de pe piața americană.
FDA a declarat că Juul nu a putut furniza suficiente dovezi care să demonstreze că tuburile sale de vape nu conțin substanțe chimice periculoase. Juul a declarat că va face apel la această decizie și că va demonstra „în cele din urmă” că produsele sale îndeplinesc standardele de sănătate publică.