Armata israeliană a interceptat și doborât cu succes o rachetă, un obuz de mortier, o rachetă antitanc și un vehicul aerian fără pilot folosind un sistem de apărare antiaeriană bazat pe laser, precizează cotidianul israelian The Times of Israel. Aceste evenimente au avut loc în luna martie în deșertul Negev și au făcut parte din etapa de testare a sistemului laser Iron Beam.
A fost publicat un material video care prezintă toate testele la care a fost spus sistemul de apărare antiaeriană bazat pe laser!
Potrivit șefului echipei de cercetare și dezvoltare din cadrul Ministerului israelian al Apărării, generalul (r) Yaniv Rotem, testele la care a fost spus acest sistem laser schimbă jocul la capitolul apărare antiaeriană.
„Laserul schimbă jocul datorită sistemului său uşor de operat şi avantajelor economice semnificative”, a declarat generalul de brigadă Yaniv Rotem de la Direcţia de Cercetare şi Dezvoltare pentru Apărare a ministerului.
„Planul nostru este să staţionăm mai multe transmiţătoare laser de-a lungul graniţelor Israelului în următorul deceniu”, a spus el.
Sistemul laser a fost capabil să intercepteze drone, mortare, rachete şi rachete antitanc în mai multe scenarii, a spus ministerul. Interceptorii folosesc lasere pentru a supraîncălzi dronele sau tipurile de rachete preferate de gherilele susţinute de Iran.
În materialul video publicat de ministerul israelian al apărării, sistemul bazat pe laser poate fi văzut interceptând o rachetă, un obuz de mortier și o dronă într-o locație nedezvăluită din deșertul Negev din sudul Israelului, în lună martie a acestui an.
Israelul a accelerat lansarea interceptorului bazat pe laser, ca parte a planurilor de adoptare a unei astfel de tehnologii, prin care să fie reduse costurile ridicate suportate în prezent de doborârea rachetelor.
Cu toate acestea, Iron Beam are un dezavantaj și anume că nu poate funcționa eficient în condiții meteorologice nefavorabile, cum ar fi vizibilitate scăzută (ceaţă sau nori denşi). Din acest motiv, armata israeliană are în vedere o opțiune de dezvoltare rapidă a unei versiuni Iron Beam care să fie integrată pe un avion. Până acum, însă, cercetările arată că, dacă se va întâmpla acest lucru, nu va fi atât de rapid pe cât spera iniţial.