Social

Studiu MEC. Majoritatea părinților doresc revenirea la cursurile față în față

Studiu MEC. Majoritatea părinților doresc revenirea la cursurile față în față

Studiu MEC. Majoritatea părinților doresc revenirea la cursurile față în față.

Un studiu derulat în rândul părinților care au copii în învățământul preuniversitar a scos la iveală faptul că majoritatea, însemnând 55%, își dorește revenirea la cursurile tradiționale. Potrivit studiului „Back to School Post-Covid”, organizat de Ministerul Educației, cursurile față în față sunt preferate, mai ales, în cazul preșcolarilor și elevilor de liceu.

O treime optează pentru cursurile mixte, prin rotație, acasă și la școală, iar doar 14% ar prefera exclusiv cursuri online. Cei mai mulți părinți, 55%, consideră că orele față în față sunt cele mai adecvate și mai eficiente. Însă, șase din 10 dintre ei sunt îngrijorați că elevii nu vor acorda suficientă atenție regulilor de distanțare fizică și igienă, dar și că există riscul ca unii oameni să își trimită copiii la școală, chiar dacă prezintă simptome.

Pe locul al doilea în opțiunile părinților, cu 31%, se află varianta mixtă, în care copiii alternează învățarea la distanță cu școala tradițională. Este varianta preferată în special de părinții elevilor de gimnaziu și liceu, precum și de cei care locuiesc în orașele mari și foarte mari.

Doar 14% aderă la ce-a de-a treia variantă de desfășurare a cursurilor în noul an școlar, respectiv exclusiv online. Conform RRA, reticența părinților față de acest sistem este legată în cea mai mare măsură de lipsa socializării și de timpul prelungit petrecut în fața calculatorului.

Părinții elevilor de gimnaziu și din clasele mai mici tind totuși să accepte mai ușor această formă de desfășurare a cursurilor, comparativ cu cei din clasele de liceu.

Reticența părinților a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinți), a timpului prelungit petrecut în fața calculatorului (58%). Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informațiilor predate în cadrul cursurilor la distanță (62%) ori de faptul că elevilor le lipsește concentrarea (54%), neavând un program clar și o anumită rutină de învățare (52%)”, se arată în comunicatul MEC.

Studiul a fost realizat în perioada 26 iulie-3 august, pe un eșantion de 1067 de respondenți reprezentativ pentru populația părinților, care au cel puțin un copil înregistrat în sistemul educațional