Actual

Studiu Klarna: Gen Z cumpără de Black Friday. Tinerii, atrași de reduceri

Black Friday
sursa foto arhiva

Studiul Klarna arată care este tendința de cumpărare în legătură cu Black Friday. Ofertele de Black Friday sunt interesante, după cum arată cei 81% dintre respondenții la sondaj care se pregătesc pentru această ocazie. Cu 91% din Generația Z și 87% din generația Millennials se indică o dorință clară de a participa la cumpărăturile de Black Friday. Generația Z și Millennials domină scena comerțului cu amănuntul în această perioadă. Acest lucru evidențiază importanța acestor generații.

Pe măsură ce Black Friday se apropie, un sondaj recent realizat de Klarna, rețeaua globală de plăți și destinație de cumpărături bazată pe inteligență artificială, relevă intențiile și preferințele de cumpărare ale românilor. Sondajul, care a inclus 1.016 participanți, arată că un număr semnificativ de respondenți se pregătesc pentru ofertele de Black Friday.

Gen Z cumpără de Black Friday

Potrivit sondajului, 81% dintre respondenți au indicat că intenționează să facă cumpărături în timpul Black Friday sau Black Week. De asemenea, datele sondajului demonstrează entuziasmul remarcabil în rândul tinerilor. Un impresionant procent de 91% dintre respondenții din Generația Z și 87% dintre Millennials și-au exprimat intenția clară de a face cumpărături de Black Friday.

Sondajul a mai scos la iveală faptul că o parte substanțială dintre respondenți au decis deja ce vor să cumpere în timpul Black Friday. Astfel, 17% dintre respondenți au declarat că știu exact ce vor să achiziționeze, 28% au o idee generală și 29% au cel puțin o idee minimă despre ceea ce ar dori să cumpere. În schimb, 25% dintre respondenți sunt încă nesiguri cu privire la achizițiile lor.

Așteptările clienților legate de reduceri

Întrebați despre așteptările lor în legătură cu Black Friday, românii au împărtășit sentimente variate. 35% dintre ei cred că este o oportunitate grozavă de a obține oferte bune, în timp ce un procent egal se așteaptă la scăderi mari de preț. Un procent semnificativ de 42% dintre respondenți subliniază importanța de a face achiziții responsabile, subliniind că vor cumpăra doar ceea ce se încadrează în bugetul lor. De asemenea, doar un mic procent dintre respondenți (11%) anticipează cheltuieli peste posibilitățile lor, în timpul vânzărilor de Black Friday. Acest lucru reflectă un sentiment de precauție și responsabilitate, demonstrând că românii se pregătesc pentru acest eveniment de cumpărături cu rațiune și conștientizare.

Studiul Klarna oferă o perspectivă relevantă asupra comportamentului de cumpărare al românilor în perioada ofertelor de Black Friday. Vedem că un procent semnificativ de 36% dintre respondenți acordă prioritate cumpărăturilor inteligente prin achiziționarea de produse pe care le-ar fi cumpărat oricum, dar la un preț mai prietenos cu bugetul lor, în timpul ofertelor de BF. Această înclinație devine mai pronunțată pe măsură ce consumatorii înaintează în vârstă, întărind ideea că Black Friday este un moment pentru cumpărături prudente și vânătoare pentru cele mai bune oferte.

Consumatorii români

„Pe măsură ce intrăm în sezonul cumpărăturilor de Black Friday și de Sărbători, este remarcabil să asistăm la nivelul ridicat de entuziasm în rândul consumatorilor români – în special Generația Z și Millennials, care așteaptă cu nerăbdare cumpărăturile de BF.

Este clar că generațiile de astăzi abordează Black Friday atent și strategic. Un număr semnificativ de respondenți dedică o atenție deosebită cumpărăturilor inteligente, acordând prioritate produselor pe care oricum le-ar fi achiziționat, dar la un preț mai accesibil cu bugetul lor. La Klarna, susținem această abordare pragmatică a cumpărăturilor. Serviciile noastre de Buy Now Pay Later le permit consumatorilor să facă alegeri bine informate, să-și planifice cheltuielile și să profite de oportunități fără a suporta costuri suplimentare, permițându-le să își asigure ceea ce au nevoie la un preț mai atractiv”, afirmă Lukasz Dwulit, Head of Klarna CEE.

Cele mai populare produse

Pentru cei care doresc să facă achiziții semnificative, sondajul a indicat că 61% dintre respondenți așteaptă ofertele de Black Friday pentru a cumpăra articole mai scumpe, cum ar fi electronice, bijuterii și mobilier. Acest sentiment a fost deosebit de puternic în rândul generației Z și al femeilor, cu 71% și, respectiv, 63%.

Sondajul a oferit și perspective asupra categoriilor de produse de care românii sunt interesați în timpul vânzărilor de Black Friday. Cele mai căutate categorii includ:

  • Electronice (56%)
  • Îmbrăcăminte și încălțăminte (49%)
  • Produse pentru copii (28%)
  • Produse de frumusețe (24%)
  • Bijuterii și accesorii (21%)

Cumpărăturile online, în creștere

Pe măsură ce consumatorii se pregătesc pentru ofertele de Black Friday, cumpărăturile online par să fie alegerea preferată de români, 65% plănuind să cumpere online produse pentru copii, 60% îmbrăcăminte și încălțăminte și un impresionant 79% electronice.

Klarna este disponibilă pe 24 de piețe, extinzându-se în ultimii ani în Grecia, Republica Cehă și Polonia, cu peste 500.000 de întreprinderi și peste 150 de milioane de clienți în întreaga lume. Mai multe informații despre oferta Klarna în România pot fi găsite pe klarna.com/ro.

Informațiile au fost obținute din cercetarea de piață a Klarna, realizată în colaborare cu Nepa. În total, au participat 1.016  respondenți. Dimensiunile eșantionului sunt reprezentative la nivel național, incluzând atât utilizatori Klarna, cât și non-utilizatori Klarna, și au fost selectate de agenția Nepa.

Despre Klarna

Încă din 2005, misiunea Klarna este de a accelera comerțul, prioritizând nevoile consumatorilor. Cu peste 150 de milioane de utilizatori activi la nivel global și 2 milioane de tranzacții pe zi, soluțiile de plată și cumpărături echitabile, sustenabile și bazate pe inteligență artificială ale Klarna revoluționează modul în care oamenii cumpără și plătesc online, dând puterea consumatorilor să cumpere mai inteligent, cu mai multă încredere și confort. Peste 500.000 de retaileri globali integrează tehnologia inovatoare și soluțiile de marketing Klarna pentru a stimula creșterea și loialitatea, inclusiv H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group și Nike. Pentru mai multe informații, vizitați Klarna.com.