Gigantul suedez de streaming audio Spotify anunță că a avut 515 milioane de utilizatori activi lunar la sfârșitul lunii martie, depășind așteptările, dar pierderea operațională s-a adâncit.
Compania suedeză a înregistrat, de asemenea, o creștere a numărului de abonați plătitori la 210 milioane, a anunțat marți. Analiștii intervievați de Factset se așteptau, în medie, ca numărul total de utilizatori activi lunari ai Spotify să ajungă la aproximativ 501 milioane, iar cel al abonaților plătitori la 207 milioane.
Spotify depășește așteptările
Spotify a precizat într-un comunicat că a înregistrat „cel mai puternic” prim trimestru „de la intrarea în bursă în 2018”, aproape toți indicatorii de performanță „depășind așteptările”.
Dar compania a înregistrat și o pierdere operațională în primul trimestru de 156 milioane de euro, față de o pierdere operațională de 6 milioane de euro cu un an înainte.
„Există încă un fel de multe perturbări macro în primul trimestru, așa că acest lucru ne afectează puțin”, a declarat directorul general Daniel Ek pentru Reuters.
În ianuarie, în urma unor măsuri similare luate de alți giganți din industria tehnologică, compania de streaming a anunțat că va reduce aproximativ 600 de locuri de muncă dintr-un efectiv de 10.000 de angajați. Cheltuielile sale operaționale au crescut din cauza cheltuielilor legate de concedieri.
Venituri din ce în ce mai mari
Stimulate de numărul tot mai mare de utilizatori, veniturile din care majoritatea provin de la abonații plătitori au crescut cu 14%, la 3 miliarde de euro.
Însă această cifră a fost sub așteptările analiștilor, care se așteptau la 3,4 miliarde de euro.
Platforma a înregistrat doar ocazional un profit trimestrial de la lansarea sa și a înregistrat în mod regulat pierderi anuale, în ciuda creșterii puternice a numărului de abonați și a faptului că a avut un avans față de rivalii săi, precum Apple Music și Amazon Music. Pentru întregul an 2022, a înregistrat o pierdere netă de 430 milioane de euro, față de o pierdere de 34 milioane de euro în 2021.
Spotify a investit, de asemenea, peste 1 miliard de euro în podcasting în ultimii ani, dar analiștii spun că firma nu a dovedit încă că investiția dă roade, conform aljazeera.com.
Aventura sa în podcasturi a fost, de asemenea, o sursă de controverse, vedeta americană Joe Rogan fiind acuzat că răspândește informații eronate în emisiunile sale.
Ce este Spotify?
Spotify este un serviciu digital de streaming de muzică care vă oferă acces la milioane de melodii, podcasturi și videoclipuri de la artiști din întreaga lume, la fel ca Apple Music.
Spotify este imediat atrăgător, deoarece puteți accesa conținutul gratuit prin simpla înscriere folosind o adresă de e-mail sau prin conectarea cu Facebook. Dacă nu sunteți interesat de abonamentele lunare pentru Spotify Premium sau dacă doriți doar să vă băgați în joc și să-l testați, este ușor de început și nu există niciun angajament.
Cu Spotify Premium puteți seta muzica pentru a fi disponibilă „offline”, dar nu este același lucru cu descărcarea muzicii în sensul tradițional.
Ideea modului offline de la Spotify este de a vă permite să aveți acces la muzica preferată atunci când încercați să economisiți date mobile sau călătoriți într-un loc unde accesul la internet ar putea fi dificil.
Cu Spotify Premium puteți avea până la 10.000 de melodii disponibile pentru a le asculta offline pe până la cinci dispozitive diferite. Descărcarea melodiilor, albumelor sau listelor de redare de pe Spotify este, de asemenea, simplă, ceea ce este minunat. Trebuie doar să comutați comutatorul de lângă Download pe albumul pe care doriți să îl descărcați pentru a-l asculta offline. Alternativ, faceți clic pe cele trei puncte din dreapta sus și faceți clic pe „Download”.