Lifestyle

Singurul și cel mai mare pod natural rutier funcţional de pe Planetă se află în România

Singurul și cel mai mare pod natural rutier funcţional de pe Planetă se află în România
ziarulnatiunea.ro

România găzduiește cel mai mare pod natural și singurul din lume deschis traficului rutier, inclusiv de mare tonaj.

Podul este, totodată, al doilea ca mărime din Europa: are 30 m lungime, 13 m lățime, 22 m înălțime, 9 m grosime. Este vorba de Podul Natural Ponoarele, din județul Mehedinți, singurul de pe Glob, care poate fi folosit de vehicule, stabilind, astfel, recordul mondial pentru a fi cel mai lung pod natural funcțional din lume, conform Academiei Recordurilor Mondiale.

FOTO wikipedia.org

Din punct de vedere petrographic, podul are o structură masivă de calcare stratificate în bancuri de 1-2 metri, arcada din aval aflându-se într-o stare de conservare mult mai bună decât cea din amonte.

 Legenda Podului Natural Ponoarele, supranumit și “Podul lui Dumnezeu”

Potrivit unei legende, aici locuia Dracul, oamenii rugându-se lui Dumnezeu să-i scape de el. Atunci, Dumezeu, a lovit cu palma în tavanul peșterii, unde locuia Diavolul, care s-a prăbușit peste intrare. Însă, Dracul a scăpat, ieșind pe cealaltă gură a peșterii și s-a agățat cu ghearele de vârful “Dealul Peșterii”. Apoi, Dracu s-ar fi urcat pe o stâncă, care îi și poartă numele, respectiv “Stânca Dracului.

O altă legendă spune că podul a fost construit chiar de Hercule

FOTO statiuneaherculane.ro

Mai există încă o legendă, conform căreia podul ar fi fost construit de Dumnezeu pentru ca Sfântul Nicodim să treacă prin Tismana după ce oamenii l-au alungat din comună, punându-i în traistă o găină cu gâtul tăiat, o pâine și un cuțit, acuzându-l de furt.

Pe la anul 1370, călugărul era în căutarea unei cascade care i s-a arătat în vis și deasupra careia trebuia să construiască o mănăstire. Din Ponoarele a plecat la Tismana, unde a ridicat mănăstirea cu același nume.

FOTO doxologia.ro

Înainte de a pleca, el a blestemat apa de la Ponoarele, să fie fără pești și să o înghită pământul. Și chiar așa s-a întâmplat, pentru că pe cursul ei s-au construit 8 mori,iar în ea nu trăiește nici un pește.

Unicul pasaj rutier natural funcțional la nivel național, traversat de DJ 670 (Baia de Aramă – Drobeta Turnu-Severin), este un vestigiu al Peșterii Podului care a rezultat prin surparea tavanului acesteia, potrivit wikipedia.org