Este greu de zis cum arată jobul ideal. Dar s-ar putea ca acest loc de muncă să fie avantajos pentru mulți oameni. Un bărbat britanic, șofer de camion, a strâns o mică avere de când practică această meserie. Și în România, un astfel de job este la mare căutare, deși unii oameni cu carnet de șofer se dau în lături de la asemenea munci.
Britanicul Steven Eden, care înainte a lucrat în armată, s-a reprofilat în 2021, distribuind alimente și alte produse lanțurilor de magazine din orașul său. Ca șofer, a primit 39.000 de lire sterline în acel an, iar anul următor, a ajuns la chiar 43.000 de lire sterline. În România, situația este de asemenea destul de bună pentru cei care operează camioane. Aceia care se ocupă de furnizarea de produse în oraș pot primi 3.800 de lei net pe lună, iar un șofer de TIR, care face curse internaționale, ajunge la suma colosală de 13.000 – 14.000 de lei pe lună. Așadar, deși a conduce vehicule mari poate fi intimidant, este extrem de posibil să dai lovitura cu asta din punctul de vedere al banilor.
Confort și disconfort în meseria de șofer
Deși bănos, acest job nu este pentru toată lumea. Anumite persoane se descurcă mai bine atunci când lucrează într-o echipă, în special dacă pun mult preț pe componenta specială. Alți oameni, fie că sunt introverți sau pur și simplu sunt mai orientați spre a munci independent, se vor simți în largul lor pe scaunul de șofer în fiecare zi. În plus, oamenii din această breaslă ajung foarte des să se cunoască între ei și să împărtășească experiențe de pe drum. Astfel, nu vei fi „condamnat” la singurătate. Un alt criteriu pe care trebuie să-l îndeplinești pentru a-ți face meseria cu plăcere este acela de a fi flexibil în ceea ce privește programul. Cei care transportă produse către magazine trebuie să fie mai degrabă matinali, în vreme ce șoferii de TIR au orare mai neobișnuite, care presupun adesea mult condus noaptea.
Însă banii rezultați din exercitarea acestei meserii, precum și libertatea de a te administra cum crezi de cuviință fac din postul de șofer unul care ar putea fi râvnit de un număr din ce în ce mai mare de persoane apte de muncă. În Marea Britanie, de exemplu, numărul șoferilor a scăzut cu 16,5% în ultimii patru ani – astfel, cererea este mai mare, iar oamenii potriviți pentru o astfel de funcție sunt așteptați să ocupe locurile vacante. Pentru a se acomoda în meserie, ei trec și printr-un stagiu de training, care se întinde în general de-a lungul câtprvba săptămâni.
„Ascult muzică la radio, sunt propriul meu șef. Sunt eu peste tot și este atât de plin de satisfacții. Și am câțiva prieteni șoferi – toți sunt bine dispuși”, a declarat Steven Eden, conform Antena 3 CNN.