De acum, Dacia Spring, poate fi, comandată şi la dealerii auto. Cei care au accesat programul Rabla Plus pentru a cumpăra autoturismul 100% electric vor avea cel mai mic cost pentru o astfel de maşină la nivel european, scrie Capital.
Dealerii auto au redeschis comenzile pentru Dacia Spring, primul autoturism 100% electric al mărcii româneşti.
Pe lângă cei aflaţi pe lista de aşteptare şi cei care și-au făcut deja o rezervare pentru noua Dacia Spring, toţi românii vor putea plasa acum comenzi pentru cumpărarea modelului electric. Dar livrările se vor realiza abia începând cu luna septembrie a acestui an şi vor avea prioritate persoanele care sunt deja în baza de date a Dacia, a anunţat compania.
Cei interesaţi vor putea comanda varianta Comfort Plus, care vine echipată cu sistemul Media Nav, aer condiţionat manual, geamuri electrice faţă-spate şi cablu de încărcare tip 2.
Se poate opta şi pentru un cablu de încărcare pentru staţii rapide, care costă 300 de euro. Versiunea Comfort Plus a Dacia Spring nu are alte opţionale şi poate fi cumpărată pentru preţul de 18.100 de euro.
Însă dacă se apelează la programul Rabla Plus, Dacia Spring poate fi cumpărată pentru doar 9.050 de euro, fiind astfel cel mai ieftin autoturism electric comercializat în Europa.
Renault, o nouă strategie privind vehiculele electrice
Renault, compania-mamă a Dacia, anunţa, la finalul lunii iunie, o nouă strategie mai ambiţioasă pentru vehiculele electrice, mizând pe noi versiuni, mai accesibile, ale automobilelor sale de talie mică, în încercarea de a recupera decalajul care o separă de Volkswagen pe acest segment în creştere rapidă.
Directorul general Renault, Luca de Meo, a anunţat că intenţionează să lanseze 10 automobile electrice până în 2025, iar vehiculele complet electrice ar urma să reprezinte 90% din modelele Renault în 2030. Astfel, compania va renunţa la modelele hibride pentru a atinge acest obiectiv, spre deosebire de ceea ce prevedea precedenta strategie.
După ce mai mulţi ani, modelul Renault Zoe a fost cel mai vândut vehicul electric din clasa sa în Europa, a pierdut teren în faţa unor modele precum modelul compact electric Volkswagen ID.3.
Cifrele de vânzări arată că ponderea Volkswagen pe piaţa vehiculelor electrice din Europa a crescut la 25% în 2020, de la 14% în 2019, devansând alianţa Renault – Nissan – Mitsubishi, a cărei pondere a scăzut de la 23% în 2019 până la 19% în 2020.