A rămas mai puțin de o lună până la începerea noul an școlar, iar ministerul Educației urmărește să acopere golurile din schema de personal, astfel, sunt scoase la concurs nici mai mult nici mai puțin de 5.300 de posturi.
Explicații în acest sens oferă Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, oficialul precizează că cele mai multe posturi vacante sunt județele Timiș, Ilfov, Cluj și Iași.
Totodată, Ion atrage atenția asupra faptului că în ultimul an au fost construite foarte multe unități de învățământ, în special grădinițe și creșe, de unde rezultă și numărul mare de locuri disponibile.
Explicația secretarului de stat în Ministerul Educației
„De când noi proiectăm planul de școlarizare, se întâmplă foarte multe lucruri într-un sistem atât de mare. Se transformă grupe de grădinițe din program normal în program prelungit, asta înseamnă automat suplimentare de posturi, se dau în folosință grădinițe sau creșe, foarte multe creșe au fost construite în ultimul an, astfel încât trebuie făcute aceste reglaje. Vorbim de județele Timiș, Ilfov, Cluj, Iași”, a explicat oficialul de la ministerul Educației, secretarul de stat, Sorin Ion
Pe de altă parte este nevoie de cadre didactice și în scolile vechi. Din cauza numărului mic de candidați care au obținut note peste 7 la examenul de titularizare, deși, putem constat un paradox în acest sens dat fiind faptul că sunt concurenți care au obținut nota maximă și au fost lăsați pe dinafară. „Îmi doresc învățământ vocațional și nu sunt posturi titularizabile. Sculptură, desen, arte vizuale”, a decarat un aspirant pentru un loc la catedră.
Ministerul Educației pune la bătaie 5.300 de posturi
Din totalul de 5,300 de posturi pe care Ministerul Educației le pune la dispoziția doritorior, mai bine de 3.000 sunt destinare puericultorilor de creșă, educatori, învățători sau profesori.
Posturile vacante vor fi ocupate după cum urmează: întâi titularii și suplinitorii calificați care au obținut minim 7 la examenul național de titularizare susținul în luna iulie, care nu au optat pentru un loc disponibil în sesiunea respectivă, după care urmează suplinitorii care obțin la rândul lor ce puțin nota 7 la examenul din această lună.
Apoi, la rând urmează plata cu ora a profesorilor care ocupă deja un loc la catedră, pensionarii și suplinitorii necalificați. Aceștia din urmă pot fi angajați prin hotărârea Consiliului de Administrațiee al Școlii în baza unui interviu. Suplinitorii necalificați sunt persoanele care, chiar dacă au terminat studiile superioare nu au cursuri de pedagogie. Directorii de școală au obligația să accepte oamenii trimiși la catedră de inspectorate.
„Una dintre cele mai rușinoase prevederi ale legii preuniversitare proaspăt promulgate este perpetuarea statutului second hand ale directorilor școlilor publice, care nu au dreptul să-și angajeze personalul didactic. Bine că pot să-și angajeze personal de curățenie și tehnic, și administrativ.
Cum, tu, director de școală, când semnezi contract de calitate a educației cu părinții copilului pe care îl educi, nu ai dreptul să îți angajezi echipa de profesori”, și-a exprimat nemulțumirea Marian Staș, coordonator al unui program educativ. În școlile de stat din Franța, consiliul director al unităților de învățământ aleg cadrele didactice prin căutare activă în piață, potrivit stirileprotv.ro.