Pediatrii și părinții solicită ca SUA să trateze noile băuturi energizante cu conținut ridicat de cofeină la fel ca alcoolul și țigările și să interzică vânzarea lor minorilor, deoarece o singură porție poate conține la fel de multă cofeină ca șase Coca-Cola. Prime Energy, lansat anul acesta, conține 200 mg de cofeină în cutia de 350 ml, depășind nivelul de cofeină permis în Canada, Australia și Noua Zeelandă.
Produse rivale precum băuturile energizante Ghost, susținute de Anheuser Busch InBev și băutura energizantă „Kimade” a lui Kim Kardashian au, de asemenea, 200 mg de cofeină. Concurentul Monster Energy conține 150 mg de cofeină.
Băuturile energizante, interzise în unele țări
Deoarece conținutul de cofeină din băuturile energizante a crescut de-a lungul anilor, unele țări și comercianți cu amănuntul au interzis aceste produse, în timp ce alte câteva țări cer dovada vârstei pentru a le cumpăra. În SUA și în Regatul Unit, nu există reglementări naționale care să interzică vânzarea băuturilor energizante cu conținut ridicat de cafeină. În lipsa unor mandate legale privind vârsta, precum cele privind alcoolul și țigările, este puțin probabil ca retailerii să restricționeze accesul, a declarat Dr. Holly Benjamin, profesor de pediatrie și chirurgie ortopedică la Universitatea din Chicago. Nu există o doză sigură dovedită de cofeină pentru copii, potrivit Academiei Americane de Psihiatrie a Copilului și Adolescentului. „Comercianții cu amănuntul ar putea alege să plaseze băuturile pentru sportivi și băuturile energizante în locații diferite și să eticheteze secțiunile în mod diferit, dar cred că este puțin probabil ca acest lucru să se întâmple fără o reglementare care să înceapă cu o mai bună etichetare a produselor și cu o educație pe scară largă. Orice băutură energizantă care conține o doză mare de cofeină, cum ar fi Prime Energy, este nesigură pentru copii”, a declarat Dr. Benjamin.
Efectele secundare pentru copiii care consumă cofeină ar putea include bătăi rapide sau neregulate ale inimii, dureri de cap, convulsii, tremurături, tulburări de stomac și efecte emoționale adverse asupra sănătății mentale, a spus ea. FDA analizează în prezent o solicitare a liderului majorității din Senatul SUA, Chuck Schumer, de a investiga conținutul de cofeină din Prime Energy, precum și comercializarea acestuia către copii, a declarat un purtător de cuvânt. Reprezentanții Prime au refuzat să comenteze. Ghost Energy, Monster Energy nu au răspuns la mesajele prin care se solicitau comentarii. Congo Brands, care deține Kimade, Alani Nu și Prime Energy, de asemenea, nu a răspuns la solicitările de comentarii. Cofondatorii Prime, Logan Paul și KSI, ambii influenceri în social media, au declarat în interviurile acordate în august presei că nu comercializează băutura către copii, adăugând că retailerii ar trebui să controleze vânzările către minori.
Ambalajul atrage atenția
Asociația Medicală Americană susține interzicerea comercializării băuturilor cu cofeină către copiii cu vârsta sub 18 ani, potrivit politicii sale stabilite în 2013. AMA îndeamnă, de asemenea, autoritățile de reglementare sau legiuitorii americani să impună „ambalaje rezistente pentru copii” la băuturile energizante. Kinneret Shick Ohana, o mamă a cinci copii din Florida, a văzut „cutiile de Prime colorate și strălucitoare” despre care copiii ei au tot vorbit, expuse pe raioanele din față ale magazinului Walmart, atunci când făceau cumpărături. Din entuziasm, ea a trecut cu vederea scrisul negru de la baza dozelor colorate pe care scria „băutură energizantă” înainte de a le aduce acasă copiilor ei.
„M-am încurcat pentru că, atunci când vezi prima dată cutia, este greu de văzut unde scrie <băutură energizantă>. Mi-a luat ceva timp după ce fiul meu mi-a arătat-o ca să o găsesc”, a spus Ohana. „Industria băuturilor energizante comercializează aceste produse care se presupune că sunt destinate doar adulților către copii și cred că Prime este doar un alt exemplu de companie care împinge aceste băuturi nepotrivite către minori”, a declarat Bonnie Patten, director executiv al organizației Truth in Advertising (TINA), conform Reuters .