Actual

Scumpirile ne aduc la sapă de lemn. Scade puterea de cumpărare

Scumpirile ne aduc la sapă de lemn. Scade puterea de cumpărare
sursa foto B1TV

În noua realitate, costul de trai este extrem de ridicat. Oamenii nu pot face față prețurilor mari, care se regăsesc atât în cazul produselor, cât și a serviciilor. Aceste noi scumpiri duc la schimbarea comportamentului de cumpărare a consumatorilor. Oamenii se îndreptă spre cele mai ieftine produse. Sau aleg să nu mai achiziționeze anumite produse. Astfel, scade puterea de cumpărare.

Oamenii încerc să se învețe cu nevoia de a cumpăra mai puțin. Astfel, scumpirile îi forțează să renunțe la anumite produse care nu sunt de necesitate. Această creștere a prețurilor, scade în final puterea de cumpărare a oamenilor.

Scade puterea de cumpărare

Ne confruntăm cu o nouă realitate, în care puterea de cumpărare este la un stadiu foarte scăzut. Așadar, oamenii au început să renunțe la unele produse sau servicii. Ieșirile în oraș, cumpărăturile pentru articole vestimentare sau alte plăceri au devenit intangibile. Având în vedere bugetul redus și prețurile mari. Oamenii se gândesc acum la economisirea finanțelor disponibile.

Într-un sondaj realizat de EY Future Consumer Index, se arată problemele cu care oamenii se confruntă. 94% dintre consumatorii din întreaga lume și-au exprimat îngrijorarea cu privire la creșterea cheltuielilor de trai. Mai mult de jumătate (54%) dintre clienți spun că vor cumpăra mai puține lucruri în viitor. Din cauza îngrijorării legate de scumpiri. 73% spun că vor să economisească bani și 49% spun că nu au nevoie de lucruri noi. La nivel global, 39% dintre respondenți au declarat că vor reduce cheltuielile pe diferite produse și pentru a avea un impact mai mic la nivelul mediului.

Reducerea cheltuielilor

Dintre categoriile de produse pentru care consumatorii anticipează că vor cheltui mai puțin, accesoriile de modă se află în fruntea listei. Această părere a fost enunțată de 61% dintre respondenți. Urmate de jucării și gadgeturi (51%). Dar și îmbrăcăminte sau încălțăminte (44%).

În plus, mulți oameni își propun să petreacă mai mult timp acasă. 41% dintre respondenți au spus că nu mai vor să cheltuie bani pe ieșirile în oraș. 80% dintre consumatori intenționează să cheltuiască mai puțin pe diferite distracții destinate socializării.

În efortul de a economisi bani, respondenții vor găti și vor organiza mai multe petreceri acasă. De asemenea, aceștia intenționează să nu mai comande mâncare. 43% dintre ei spunând că vor face mai puține comenzi și vor găti mai mult acasă. Aceste scumpiri ale produselor au adus în prim plan mărcile locale. 61% spun că ar alege aceste produse, în detrimentul celor de la un brand cunoscut.

Black Friday

Românii sunt atrași de reduceri. Iar în contextul scumpirilor, aceste promoții cresc atracția cumpărătorilor. 61% dintre cumpărătorii la nivel global spun că sunt pregătiți să facă achiziții în perioada de Black Friday . Iar românii nu fac excepție de la această regulă.

„Vom putea vedea în săptămânile următoare și cum evoluează obiceiurile de consum ale românilor pe parcursul unor evenimente promoționale precum Black Friday, dar și în perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă.”, a declarat Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România, conform Antena 3 .