International

Schimbări importante în lumea modei. Tranzacție uriașă pe piața globală de lux

Schimbări importante în lumea modei. Tranzacție uriașă pe piața globală de lux
sursa foto MDLPL

Tapestry, compania mamă a Coach, va cumpăra Capri Holdings, proprietarul Michael Kors, într-o tranzacție evaluată la 8,5 miliarde de dolari, creând o putere americană în domeniul modei care va provoca rivalii europeni mai mari pentru o cotă mai mare din piața globală a luxului.

Firmele de lux din SUA au rămas în mod constant în urma colegilor lor europeni în ceea ce privește dimensiunea, ceea ce le limitează capacitatea de a concura mai bine pe piață. LVMH, listată la Paris, deține 75 de mărci, inclusiv bijutierul american Tiffany și mărcile de modă Louis Vuitton și Dior.

Tranzacție în lumea modei de lux

Tranzacția de joi va aduce sub același acoperiș și mărcile de lux mai accesibile ale Tapestry, Kate Spade, Stuart Weitzman și mărcile Jimmy Choo și Versace ale Capri. „Scara pare să fie din ce în ce mai importantă în domeniul luxului, având în vedere resursele pe care marile conglomerate le pot investi în creșterea mărcilor mai mici”, a declarat Jelena Sokolova, analist la Morningstar. Compania combinată a generat vânzări anuale globale de peste 12 miliarde de dolari în anul fiscal precedent, potrivit Tapestry. Acest lucru se compară cu aproximativ 87 de miliarde de dolari pentru LVMH anul trecut și aproximativ 23 de miliarde de dolari pentru un alt rival european, Kering.

Tapestry va plăti acționarilor Capri 57 de dolari pe acțiune în numerar, ceea ce reprezintă o primă de aproape 65%. Valoarea capitalului propriu al tranzacției este de 6,69 miliarde de dolari, conform calculelor Reuters. Acțiunile Capri au urcat la 54,12 dolari în tranzacțiile de joi după-amiază, în timp ce Tapestry a scăzut cu 14%, investitorii fiind reticenți la împrumutul punte de 8 miliarde de dolari acordat de companie pentru tranzacție. Achiziția este, de asemenea, un bastion împotriva unei iminente încetiniri a cererii de bunuri de lux în SUA, în condițiile în care o inflație accentuată forțează clienții să reducă cheltuielile discreționare.

„Slăbirea cererii a pus presiune asupra Tapestry și Capri, ambele căutând acum să se orienteze către piețele internaționale pentru a susține creșterea. Există mai multă siguranță în a se lansa în planuri internaționale îndrăznețe ca o entitate mai mare”, a declarat Neil Saunders, director general al GlobalData. Tranzacția va ajuta Capri să revigoreze brandul Michael Kors sub o „gestionare mai bună” la Tapestry, după vânzările slabe din ultimele trimestre, au declarat analiștii. Ambele companii au crescut prin achiziții. În 2017, Tapestry, pe atunci cunoscută sub numele de Coach, a cumpărat producătorul de genți Kate Spade pentru 2,4 miliarde de dolari. În același an, Capri, cunoscută anterior sub numele de Michael Kors, a achiziționat producătorul britanic de pantofi Jimmy Choo pentru 1,2 miliarde de dolari. Un an mai târziu, Capri a cumpărat Versace pentru 2,2 miliarde de dolari.

Accesul la consumatorii de lux

„Ne lărgim și ne diversificăm baza de clienți… care ne aprofundează accesul la consumatorii de lux și la segmentele de piață”, a declarat directorul executiv al Tapestry, Joanne Crevoiserat, în cadrul unei conferințe telefonice în care s-a discutat despre tranzacție. Achiziția Capri ar putea, de asemenea, să marcheze o revigorare a tranzacțiilor în domeniul luxului în SUA, în timp ce marile companii europene au cumpărat mărci de lux. Luna trecută, Kering, proprietarul Gucci, a anunțat că achiziționează o participație de 30% în cadrul mărcii italiene de modă Valentino. LVMH a încheiat achiziția de 15,8 miliarde de dolari a Tiffany la începutul anului 2021.

Tranzacția, care ar trebui să se adauge imediat la profitul ajustat al Tapestry, ar trebui să se încheie în 2024. Se estimează că va genera economii de peste 200 de milioane de dolari în termen de trei ani de la încheierea acesteia, au declarat companiile, conform Reuters .