Românii se confruntă cu diverse probleme. Cea mai recentă nemulțumire este legată de facturile de curent. Mulți dintre cei care au instalat repartitoare, conform cerințelor legale, se văd nevoiți să suporte costuri suplimentare. Practic, aceștia reclamă că plătesc mai mult decât ar trebui.
Asociațiile de proprietari au primit numeroase plângeri. Estimările sugerează că cel puțin 50% dintre cei cu repartitoare instalate sunt afectați financiar. Se pare că debranșările sunt responsabile pentru această situație, adică creșterea numărului de români care aleg să se debranșeze de la sistemul centralizat. Această decizie ar crea dezechilibre în sistem, contribuind la nemulțumirile legate de facturile mai mari.
Inițial, autoritățile prezentaseră acest plan ca o soluție pentru facturi mai mici. Mulți consumatori români experimentează o realitate contrară.
„Sunt mai multe cauze: din cauza multor debranşări, sistemul nu mai este echilibrat. Nu se împart costurile eficient pe fiecare apartament, mulţi locatari şi-au mărit suprafaţa radiată, au calorifere mult mai mari. Mai avem locatari care pur şi simplu le dau jos de pe calorifere şi atunci costurile se împart pentru cei corecţi”, a declarat vicepreședintele BNS, Liviu Popescu, potrivit Antena3.