Pasagerii care s-au aflat astăzi pe aeroporturile din România au aflat că nu mai au cu ce să zboare. Motivul? Compania aeriană Blue AIR a suspendat toate zborurile din România până pe data de 12 septembrie, ca urmare a popririi conturilor de către Ministerul Muncii. Compania a spus că nu mai are bani pentru operațiunile zilnice, din cauza unei amenzi neplătite.
Ultima oră: autoritățile au anuntat că românii din străinatate vor fi aduși acasă cu avioane Tarom.
Conturile companiei au fost blocate la ora 13.00
Potrivit informațiilor oferite de Mediafax, pentru ziua de 6 septembrie au fost anulate 14 din cele 15 zboruri operate de compania Blue Air, unul singur reușind să plece la Iași. Piloții și însoțitorii de zbor au fost trimiși acasă până pe data de 12 septembrie. Conturile companiei au fost blocate la ora 13.00, dar reprezentanții Blue Air au anunțat pasagerii la ora 16.00. Când au văzut în ce situație sunt, toți cei de pe aeroportul Otopeni s-au adunat și au strigat: „Hoții, hoții”.
„Datorită unei situații neprevăzute constând în poprirea tuturor conturilor companiei Blue Air Aviation S.A. de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate a pleca de pe Aeroporturilor din România, până Luni, 12 Septembrie 2022”, a transmis compania.
Ce spune premierul Nicolae Ciucă
Vestea a ajuns și la urechile premierului Nicolae Ciucă, care a anunțat că a vorbit cu ministrul Mediului, Tanczos Barna, pentru a se găsi cât mai urgent o rezolvare a situației, iar poprirea să fie ridicată, pentru ca pasagerii Blue Air să se poată îmbarca. Potrivit ministrului, nu mai puțin de 3000 de români au fost afectați astăzi de decizia companiei.
„Decizia este una nejustificată. Cer Blue Air să-și onoreze obligațiile față de călători, să ceară reeșalonarea datoriilor și să rezolve această problemă pe cale legală”, a spus ministrul Mediului.
Ce vor să facă reprezentații Blue Air
Cu câteva ore înainte să anunțe suspendarea avioanelor, potrivit unui alt comunicat al Blue Air, compania a anunțat că începând cu 12 septembrie va transfera mai multe zboruri interne și internaționale către AirConnect, o nouă companie românească, care a fost înființată de un fost director al Blue Air.
Acesta a fost implicat cu nouă ani în urmă în cumpărarea Blue Air de la afaceristul Nelu Iordache și mai mulți acționari. Se pare că ar fi în strânsă legătură cu alt afacerist, Dorin Ivașcu, fost șef la birouri externe Tarom.
„Blue Air va transfera operarea unor servicii interne și internaționale selectate din UE, către Air Connect”
„Blue Air, cea mai mare companie aeriană ultra low-cost din România și noua companie aeriană regională Air Connect au încheiat un parteneriat strategic de tip codeshare pentru a oferi opțiuni de călătorie extinse pasagerilor, atât pentru zboruri interne în România, dar și pentru cele regionale.
Pe baza Memorandumului de Înțelegere finalizat, cele două companii aeriene vor lansa, începând cu 12 septembrie 2022, un parteneriat extins de tip codeshare cu scopul de a optimiza costurile. De a îmbunătăți conectivitatea și de a-și uni forțele pentru a explora sinergii suplimentare pe piața regională europeană cu plecare din București. În cadrul acordului, Blue Air va transfera operarea unor servicii interne și internaționale selectate din UE, către Air Connect.
„Air Connect va fi responsabilă de controlul operațional”
Controlul comercial și riscul pentru aceste rute rămân la Blue Air, care va continua să fie responsabilă de vânzări, marketing și asistență pentru clienți, dar se așteaptă să realizeze economii de costuri și raționalizări de peste 15-20% în cadrul cooperării, prin implementarea tipului de aeronavă ATR-72 pe serviciile regionale și de tip navetă. Air Connect va fi responsabilă de controlul operațional”, a transmis Blue Air.
Ce pierderi are Blue Air
În anul 2020, Blue Air a făcut afaceri în valoare de 537 milioane de lei, dar și pierderi de peste 403 milioane lei. De asemenea, numărul de angajați a fost în scădere cu 30%, potrivit datelor de pe platforma Confidas. Blue Air a primit recent de la Protecția Consumatorilor o amendă de 2 milioane de euro. Motivul? A anulat aproape 200.000 de rezervări, în perioada 30.04.2021-30.04.2022. Reprezentanții companiei au spus că vor ataca în instanța amendă primită.
Sursă foto: b1tv