Este sezonul ei, al înghețatei. Cine nu vrea, la un moment dat, în zi, să facă o mică pauză și să savureze o înghețată. Reconfortantă, dar și energizantă. Chiar și medicii spun că o înghețată ne relaxează, acordă timp prețios creierului să ia o pauză de la gânduri. Înghețata pentru mulți este ca o teleportare, în alte vremuri, ale copilăriei.
Sănătoasă, bună, italiană: „întoarcerea în viitor” a înghețatei
Este sănătoasă, gustoasă, și la origini e italiană. Cu acest titlu își încep jurnaliștii italieni reportajul dedicat în exclusivitate vedetei de sezon și anume, înghețatei. Se acordă o atenție din ce în ce mai mare excelenței materiilor prime tipic italiene, gustului autentic, „făcut în casă„. Dar totul cu ajutorul tehnologiei moderne, titrează Corriere della sera, cu referire la un studiu recent, în acest sens.
O echipă de specialiști în neuroștiință de la Institutul de Psihiatrie din Londra au arătat că, atunci când savurăm o lingură de înghețată, sunt „activați” aceiași centri de plăcere din creierul nostru care de obicei sunt stimulați doar atunci când câștigăm bani sau ascultăm muzica preferată.
Înghețata continuă să fie o sursă de plăcere pentru toată lumea și nu este o „plăcere vinovată”. Înghețata asigură momentul de fericire pe care îl generează, deși, în paralel, crește și atenția acordată sănătății și bunăstării personale.
Cum se pot împăca, așadar, exigențele unui gust care vrea să fie satisfăcut mai mult ca oricând, după dorințele sufletului nostru, cu cerințe dietetice din ce în ce mai specifice? Aceasta este întrebarea de la care au pornit jurnaliștii italieni.
Răspunsul se află într-o „întoarcere în viitor” a înghețatei, care reformulează tradiția italiană prin combinarea acesteia cu noi obiceiuri. Da, pentru că înghețata este o invenție italiană.
”Gheața” dulce s-a născut încă din secolul al XVI-lea, la curtea familiei Medici. Era o delicatesă de elită, un răsfăț destinat nobilimii. Ingredientele erau proaspete, iar preparatele erau făcute de „maeștri artizani”.
În secolul XX, înghețata s-a deschis pieței de larg consum, odată cu succesul produselor industriale. Tradiția gelateriei artizanale nu a dispărut niciodată, dar în ultimii ani i s-a alăturat o cultură reînnoită a înghețatei, care trebuie savurată prin valorificarea materiilor prime excelente, gustoase, dar naturale și sănătoase, fără adaos de agenți de îngroșare, coloranți și conservanți artificiali.
Bună și sănătoasă
În prezent, consumatorii sunt din ce în ce mai atenți la ceea ce mănâncă. Aceștia se întorc la rădăcinile lor, preferând produsele italiene și naturale. Și privesc spre viitor, îmbinând gustul și bunăstarea.
Conform sondajului „Food Choices, Health and Sustainability„, realizat de Adiconsum, împreună cu Universitatea din Verona, 71% dintre cei intervievați spun că preferă alimentele cu un conținut mai mic de zahăr. Aceștia caută ingrediente naturale și fără aditivi.
Piața este orientată în mod clar spre „sănătos și natural”, adică alimentație vegană.
Potrivit unui studiu realizat de Alliedmarketresearch.com, piața globală de înghețată vegană a fost evaluată la 520,9 milioane de dolari în 2019 și se estimează că va ajunge la 805,3 milioane de dolari până în 2027.
Care sunt ingredientele „vegane” din înghețată? Surse alternative la laptele de origine animală, cum ar fi laptele de migdale, laptele de soia, laptele de cocos, laptele de caju și laptele de orez, combinate cu cele mai bune ingrediente gourmet.
Vegană sau nu, făcută în casă, cea de la colțul străzii, de la cofetărie sau din parcuri, sezonul înghețatei este acum și trebuie să profităm din plin. Iar preturile sunt pentru toate buzunarele.