O bună perioadă v-ați bucurat de prețuri mici la biletele de avion? Puteți să vă luați adio de la acea perioadă, pentru că șeful unei companii aeriene de tip low-cost a dat startul în scumpirea biletelor. Există și un motiv pentru care s-a luat această decizie: s-a scumpit combustibilul.
„Cred că nu veți mai vedea aceste tarife în următorii ani”
Potrivit informațiilor oferite de BBC, directorul executiv al Ryanair, Michael O’Leary, a afirmat că nu va mai oferi bilete la prețuri mici. Astfel, tariful mediu al companiei va crește în următorii cinci ani la aproximativ 50 de euro. El nu-și face însă probleme și e convins că oamenii vor continua să zboare cu avionul, în ciuda prețurilor ridicate.
„Nu există nicio îndoială că, la capătul inferior al pieței, tarifele noastre promoționale cu adevărat ieftine – tarifele de un euro, tarifele de 0,99 euro, chiar și cele de 9,99 euro – cred că nu veți mai vedea aceste tarife în următorii ani.
Cred că oamenii vor deveni mult mai sensibili la preț
Creșterea costurilor cu combustibilul, care determină creșterea tarifelor aeriene, provoacă și majorarea facturilor la energie pentru gospodării, afectând veniturile oamenilor.
În ciuda acestui fapt, clienții vor căuta opțiuni mai puțin costisitoare și nu vor reduce numărul de zboruri. (…) Credem că oamenii vor continua să zboare frecvent. Dar cred că oamenii vor deveni mult mai sensibili la preț, a mai spus șeful Ryanair.
Pe măsură ce biletele de avion au devenit mai ieftine în ultimele decenii, numărul de zboruri a crescut, tot mai mulți oameni luându-și vacanțe în străinătate. Companii aeriene precum Ryanair, Easyjet, Vueling și Wizz Air au concurat pentru a oferi servicii low-cost fără costuri suplimentare.
Bilete de avion majorate cu 10%
În urma unei analize a casei de brokeraj XTB, călătoriile internaționale cu avionul au fost mai scumpe cu 25% anul trecut față de 2019. Cea mai mare rată de creștere a fost în SUA, Europa şi America Latină unde s-a atins aproximativ 60%.
„Ce ne spune acest lucru? Există o categorie de persoane care au un venit disponibil suplimentar şi care sunt pregătiţi să plătească în plus pentru a beneficia de condiţii mai bune.
Aceste servicii tind să ofere şi o marjă de profit mai bună pentru companiile aeriene, fapt ce poate ajuta rezultatele viitoare. Preşedintele IATA a declarat că redresarea traficului de pasageri accelerează şi că, în medie, industria ar putea reveni acum la cifrele anterioare pandemiei în 2023, cu un an mai devreme decât se prognoza anterior.
Acesta a menţionat că preţurile ridicate ale petrolului şi întreruperile de călătorie cauzate de lipsa forţei de muncă nu i-au descurajat până acum pe călători, chiar dacă preţul petrolului a determinat o creştere a tarifelor cu aproximativ 10%”, a declarat Radu Puiu, analist XTB, potrivit Jurnalul.