Actual Lifestyle

S-a aprobat. 16,5 milioane de euro pentru construcţia podului rutier de peste Prut

S-a aprobat. 16,5 milioane de euro pentru construcţia podului rutier de peste Prut

Podul de la Ungheni beneficiază de o finanţare de 16,5 milioane euro. Acum la finele anului, a venit şi vestea obţinerii finanţării pentru construirea podului care unește cele două maluri ale Prutului.

S-a aprobat. 16,5 milioane de euro pentru construcţia podului rutier de peste Prut. Ce spune președintele Maia Sandu

Podul de la Ungheni va beneficia de o finanţare de circa 16,5 milioane euro, prin intermediul programului comunitar denumit generic: ”Mecanismul pentru Interconectarea Europei.”

Anunţul în acest sens a fost făcut secretarul de stat din Ministerul Transporturilor (MT), Irinel Ionel Scrioşteanu.

Într-o adresă a MT, consultată de ZDI, este invocat şi un calendar precis pentru următoarele etape: guvernul va aproba proiectul în ianuarie 2023, iar, în februarie, va fi lansată licitaţia de proiectare şi execuţie. Unul dintre rolurile importante ale podului va fi să interconecteze infrastructurile rutiere din România şi Republica Moldova, prin autostrada A8 şi, respectiv, drumul naţional Ungheni – Chişinău.

Investiţia prevede, în principal, construirea unui pod nou de 261 metri lungime şi cu o lăţime 24 metri (în două etape). Lungimea totală a traseului va fi de 1 km, în condiţiile în care podul va fi punct de frontieră şi va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme şi spatii închise destinate verificării amănunţite a autoturismelor şi tirurilor.

Foto: ZdI

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât şi pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relaţiilor economice, sociale, dar şi frăţeşti dintre cele două părţi. Va ajuta la îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internaţional de mărfuri şi persoane”, a declarat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor din România.

Valoarea totală a proiectului se ridică la 40 milioane euro, în condiţiile în care guvernele din România şi Republica Moldova au decis că vor asigura finanţarea lucrărilor conexe. Construirea podului de la Ungheni obligă autorităţile române să avanseze şi cu proiectul autostrăzii A8, atât timp cât, oficial, podul face parte din investiţia globală a A8.

Documentaţiile tehnice aferente investiţiei sunt finalizate și acordul de mediu au fost emise încă din luna noiembrie.

Într-un comunicat trimis pe adresa redacției Infoactual, președintele Maia Sandu salută acest pas important pe care țările noastre l-au făcut acum la sfârșit de an.

Maia Sandu: „Parteneriatul moldo-român dă roade: curând va începe construcţia podului de la Ungheni. Ieri autorităţile de la Bucureşti au anunţat aprobarea finanţării în valoare de 16,5 milioane de euro pentru construcţia podului rutier de peste Prut, care va uni cele două localităţi Ungheni de pe cele două maluri ale râului.”

Podul va avea patru benzi și va spori capacitatea de trafic internațional de mărfuri și pasageri între Republica Moldova și România, dar și oportunitățile de schimburi economice dintre țările noastre.  Acesta va consolida conectarea Moldovei la rețeaua europeană de transport rutier.

Proiectul va fi finanțat prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei, program al Uniunii Europene în domeniile transporturilor, digitalului și energiei. Lucrările vor demara la începutul anului 2023. Costul total al proiectului este de 33 de milioane de euro, acesta urmând să fie realizat în termen de 3,5 an, se mai arată în comunicatul trimis redacție noastre.