Dacă vreți să fiți mai productiv la serviciu, s-ar putea să trebuiască să vă schimbați rutina de după muncă. Aceasta este opinia lui James Clear, expert în luarea deciziilor și autor al bestsellerului New York Times „Atomic Habits”. Clear a studiat formarea obișnuințelor și dezvoltarea personală timp de peste un deceniu. Acesta spune că obiceiurile tale de la 5 la 9 pot avea un impact semnificativ asupra performanței tale la 9 la 5.
„Cu toții avem aceste obiceiuri și aceste comportamente care au un impact asupra modului în care ne simțim. Lucrurile pe care le faci acasă, le transporți la serviciu în fiecare zi.”, a declarat Clear într-o serie video MasterClass at Work, lansată săptămâna trecută.
Rutina de după muncă
„Totul este conectat. Adică, dacă nu dormi bine acasă, este greu să ai performanțe bune la serviciu. Dacă ești distras acasă și ai o atenție fracționată sau timpul tău este împărțit, nu ai la fel de multă capacitate pentru timpul în care lucrezi.” a semnalat Clear Vă puteți optimiza obiceiurile de acasă cu câteva schimbări simple ale stilului de viață, a spus Clear. Iată ce recomandă el.
Desemnați zone în casa pentru scopuri specifice
Încercarea de a răspunde la e-mailuri în pat nu este o idee grozavă. Asocierea atât a somnului, cât și a muncii cu patul face „mai greu pentru creierul tău să analizeze ce acțiune ar trebui să facă” atunci când ești acolo, a spus Clear. Soluția: Dedicați anumite încăperi sau „zone” pentru anumite scopuri.„Să spunem că încercați să vă creați un nou obicei de a citi. Dar, de fiecare dată când te așezi pe canapea, te trezești că ești distras și pornești televizorul” a spus expertul. În schimb, încercați să creați o „zonă de lectură”. Prin amenajarea unui scaun sau a unui colțișor care este confortabil, primitor și îndreptat departe de un ecran.
Rutina de după muncă. „Poți aplica același tip de filozofie… la orice obicei pe care încerci să îl construiești. Cu cât un obicei este mai mult legat de un anumit context, cu cât este mai mult legat de o zonă dedicată în care îl faci, cu atât este mai probabil ca acel obicei să se păstreze” a explicat Clear. În contextul locului de muncă, acest lucru poate arăta ca există anumite lucruri benefice pe care le poți face. Precum luarea apelurilor personale departe de birou, limitarea distragerilor sau închiderea telefonului de serviciu la sfârșitul zilei.
Limitați-vă timpul petrecut în fața ecranelor
Rutina de după muncă. Dacă petreci prea mult timp pe telefon, nu ești singurul. 31% dintre adulții din SUA, adică peste 80 de milioane de persoane, sunt online „aproape constant”. Conform unui sondaj din 2021 al Pew Research Center. Dar utilizarea crescută a telefonului ar putea să vă împiedice succesul profesional.
„Alegerile pe care le faceți pe ecranul de acasă ajung adesea să modeleze locul în care vă petreceți timpul pe parcursul zilei de lucru. De exemplu, poate că vă uitați pe Instagram când sunteți acasă, dar apoi vă treziți că derulați fără să vă gândiți când sunteți la serviciu.” a spus expertul. Mulți dintre noi ne ținem telefoanele chiar lângă noi, a adăugat Clear. Acest lucru ne face mai ușor să îl apucăm fără să ne gândim pentru o sesiune de „scroll”.
Tehnologie, o distragere de la lumea reală
„Majoritatea oamenilor își verifică telefonul la fiecare 15 minute sau mai puțin, chiar dacă nu au alerte sau notificări”, a declarat psihologul de cercetare Larry Rosen pentru CNBC în 2018. „Am construit acest strat de anxietate în jurul utilizării tehnologiei. Dacă nu verificăm atât de des pe cât credem că ar trebui, pierdem ceva.” a explicat psihologul.
Pentru a reduce timpul petrecut în fața ecranului, alocați ore specifice pentru utilizarea telefonului mobil. De asemenea, dezactivați notificările push inutile, depozitați dispozitivul departe de pat pe timp de noapte și scoateți aplicațiile care vă distrag atenția de pe ecranul principal, a recomandat Rosen, conform CNBC .