Lifestyle

Rușii au luat Dacia Logan MCV și au transformat-o în super-mașină. Iată ce viteză atinge acum!

Rușii au luat Dacia Logan MCV și au transformat-o în super-mașină. Iată ce viteză atinge acum!
hungary.postsen.com

Lada e-Largus este prima generație de Dacia Logan MCV, care a fost transformată într-un vehicul electric de către ruși. Astfel, prima generație a break-ului Daciei Logan a continuat să fie produs și în Rusia, dar sub numele de Lada Largus, rezultat a acționariatului Renault în AvtoVAZ.

Și cu toate că, între timp, Renault s-a retras de pe piața din Rusia, producția lui Largus nu s-a oprit, producătorul rus creând o versiune electrică bazată pe prima generație a Daciei Logan MCV. Modelul rusesc (Lada e-Largus) îmbină elemente de design de la primele două generații de Dacia Logan.

Pe 26 decembrie 2022, prototipul Lada e-Largus a fost prezentat în Rusia și, în același timp, s-a anunțat că au început testele rutiere și de laborator ale acestui tip. Din e-Largus vor fi produse atât o mașină de pasageri, cât și un vehicul utilitar ușor, ambele vor fi propulsate de un motor electric de 150 de cai putere, potrivit hungary.postsen.com.

De fapt, Lada e-Largus este o Dacia Logan electrică

Deși noua mașină electrică a celor de la Lada este bazată pe primul Logan MCV, între cele două modele există câteva diferențe.

Trebuie precizat că aspectul este unul interesant, caroseria fiind aproape neschimbată, exceptând partea frontală, care semănă foarte mult cu cea a lui Logan 2, având faruri dreptunghiulare, dar și o bară frontală restilizată. Lada e-Largus, per ansamblu, arată la fel ca versiunea care utilizează motoare termice.

O diferență majoră între cele două mașini se face sub capotă. Astfel, Lada e-Largus a primit la puntea din față un motor electric de 150 CP, ceea ce îi permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în sub 10 secunde și să atingă o viteză maximă de 145 km/h.

Bateria are o capacitate de 60 kWh, autonomia pe care producătorul o declară fiind de 400 de kilometri în condiții ideale.

Alte dotări ale modelului rusesc

În ceea ce privește practicabilitatea, mașina are:

  •  un volum de 560 de litri
  •  o capacitate de încărcare de 430 de kilograme.
  • un panou de bord digital la interior,
  •  un selector electronic pentru direcția de deplasare, care ne aduce aminte de cel întâlnit pe Dacia Spring.

Despre preț și data la care va începe să fie produsă, producătorul rus nu a oferit informații, deși conform planurilor, Lada ar începe producția primului e-Largus experimental în 2023 la fabrica AvtoVAZ din Izhevsk.

De asemenea, nu se știe încă nici dacă Renault va oferi permisiunea pentru ca Lada Largus să fie produsă în continuare de către ruși, scrie promotor.ro.