Românii pot primi acum un nou ajutor de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA). Reprezentanții agenției îi sfătuiesc pe cei care doresc să primească aceste fonduri că pot depune cereri pentru programul de ajutor de stat până la data de 9 august 2023, inclusiv.
Pe fondul războiului din Ucraina, fondurile sunt acordate pentru a-i ajuta pe crescătorii de bovine.
Cine poate primi bani de la stat?
Potrivit declarației făcute de oficialii APIA, crescătorii de animale, respectiv cei care au în permanență în proprietate animale înregistrate în BND (Baza Națională de Date), sunt cei care se califică pentru ajutorul de stat. Persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, persoanele juridice și societățile agricole înființate în conformitate cu Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, cu modificările și completările ulterioare. Plata va fi acordată beneficiarilor calificați până la 31 decembrie 2023.
Cei care doresc să beneficieze de această sumă acordată de stat trebuie să depună la centrele APIA cererile corespunzătoare, însoțite de declarații pe proprie răspundere că nu se aflau în reorganizare, lichidare sau faliment la data de 24 februarie 2022.
Ce documente sunt necesare?
„În cazul în care solicitanții nu dețin cod unic de înregistrare în Registrul Unic de Identificare al APIA (RUI), înainte de depunerea cererii, au obligația să solicite la centrele APIA înregistrarea, prin depunerea Formularului de solicitare a codului unic de identificare în RUI, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 1 a OMADR 22/2011 privind reorganizarea Registrului fermelor, care devine Registrul Unic de Identificare, în vederea accesării măsurilor reglementate de politica agricolă comună, cu modificările și completările ulterioare”, atrag atenția reprezentanții APIA.
O copie a cărții de identitate sau a CI a beneficiarului, certificatul de înregistrare a beneficiarului de la Oficiul Național al Registrului Comerțului și, în cazul în care cererea este completată de un reprezentant și nu de beneficiar, o împuternicire, sunt documentele generale de care au nevoie solicitanții. Există, de asemenea, cerința de a prezenta o dovadă de informații bancare/de trezorerie.
De asemenea, beneficiarii trebuie să îndeplinească o serie de cerințe, printre care să aibă în exploatație minimum 10 vaci adulte cu cod ANSVSA, să fi produs lapte și să îl vândă între 1 august 2022 și 31 decembrie 2022, să fie o persoană fizică autorizată, persoană fizică sau întreprindere familială, iar vacile adulte să fie înscrise în CNP-ul reprezentantului.
O altă necesitate esențială este ca la data de 24 februarie 2022, niciuna dintre companiile menționate mai sus să nu se fi aflat în reorganizare, lichidare sau faliment, iar în acea zi să nu fi fost luată o decizie de faliment pentru o persoană fizică, potrivit DailyBusiness.