Economic

Relaxarea măsurilor de sănătate, creștere de 50% a vânzărilor de cosmetice. Cum a fost afectată industria începând cu anul 2020

cosmetice

Impactul pandemiei asupra pieţei de cosmetice şi de bunuri de îngrijire personală a fost unul extrem de puternic. În România şi Bulgaria vânzările au scăzut cel mai puţin în 2020 și 2021, iar anul aceasta este aşteptată o revenire în toată Europa. Primele date arată că vânzările de cosmetice au crescut cu 50% după relaxarea măsurilor de sănătate.

Relaxarea măsurilor de sănătate, creștere de 50% a vânzărilor de cosmetice. Cum a fost afectată industria începând cu anul 2020

Declinul din primul an de pandemie a venit după o perioadă bună, de creştere pentru piaţa de profil, iar la începutul anului 2020 estimările erau optimiste. Apoi însă, criza generată de pandemia globală a dus iniţial la închiderea unor magazine şi a saloanelor de înfrumuseţare, pentru ca ulterior activitatea să se desfăşoare cu restricţii.

Conform informațiilor Brussels Time, vânzările de rujuri și fond de ten în special au crescut cu 20-50% de la recenta relaxare a măsurilor de restricții:

„Rujul și fondul de ten au revenit. Au înregistrat o creștere de 50% în primele trei luni ale anului față de aceeași perioadă a anului trecut. Și acest lucru se accelerează în mod clar de la ridicarea purtării obligatorii a măștilor.”, a declarat Tanguy De Ripainsel, directorul magazinelor 110 Di din Belgia și Luxemburg.

Această creștere este resimțită și de către compania Ici Paris XL, care a declarat că înregistrează „o tendință pozitivă plăcută în vânzările de machiaj” din același motiv, mai ales când vine vorba de produse ascunse sau stricate de purtarea măștilor.

Dar, în timp ce industria cosmetică salută creșterea vânzărilor, pandemia a schimbat tendințele de frumusețe într-un mod care face puțin probabil ca sectorul să înregistreze o revenire completă.

În ultimul an, magazinele online de specialitate au urcat în topul preferințelor femeilor atunci când vine vorba de locul de unde au cumpărat produsele cosmetice și de îngrijire personală.

Economiștii spun că boom-ul comerțului electronic a venit și a dispărut și că operatorii străini – în special cei olandezi – au preluat o parte a pieței belgiene cu prețurile lor agresive. Această tendință, care exista înainte de pandemie, a devenit doar mai pronunțată.

În 2020, timp de mai multe luni, magazinele specializate de cosmetice şi saloanele de înfrumuseţare au funcţionat cu restricţii, după ce în lockdown au fost închise temporar.

„Anul 2020 a fost incomparabil mai greu decât 2009 (primul an din criza financiară precedentă – n.red.). Odată instalată starea de urgenţă, toate regulile jocului s-au schimbat, iar perioada ce a urmat a fost o probă de rezilienţă şi agilitate“, spune Andreea Moldovan, general manager Avon SEE.