O veste care bulversează întregul sistem sanitar din toată Europa a fost dată de reprezentanții Companiei farmaceutice Pfizer.
Specialiștii companiei au anunțat, joi, că se află, în prezent, un studiu în legătură cu eficiența acestui vaccine anti-COVID.
Potrivit Pfizer, studiul este în legătură cu efectele unei a treia doze de vaccin anti-Covid la persoanele imunizate în urmă cu mai mult de 6 luni.
După ce au dat garanție că sunt suficiente două doze de ser pentru o eficacitate de 95%, acum, se pare că este nevoie și de al treilea vaccine pentru a ajunge la rezultatele scontate.
Declarații șocante din partea Pfizer
Albert Bourla, CEO Pfizer, a spus că există speranţa ca a treia doză să crească răspunsul imun şi mai mult, oferind o mai bună protecţie în faţa variantelor noului coronavirus.
„Credem că a treia doză va creşte răspunsul imun de 10 până la 20 de ori”, a declarat Bourla.
Noul studiu va monitoriza siguranţa şi eficacitatea celei de-a treia doze la două grupe: persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani şi persoane cu vârste cuprinse între 65 şi 85 de ani.
Participanţii vor fi aleşi dintre cei care au fost între primii care au primit vaccinul Pfizer/ BioNTech, voluntari în studiile clinice care au început în luna mai a anului trecut.
În timpul acelui studiu, participanţii au primit două doze de vaccin la distanţă de trei săptămâni. În prezent, este recomandată respectarea aceluiaşi interval. A treia doză va fi similară celor primite de participanţi anul trecut.
Ne vom vaccina în fiecare an împotriva COVID
Pfizer plănuieşte să înceapă şi testarea unei versiuni modificate a vaccinului pentru a descoperi dacă este eficientă împotriva variantei sud-africane a coronavirusului.
„În fiecare an, e nevoie să te vaccinezi împotriva gripei”, a adăugat Bourla. „Va fi la fel în cazul Covid. Peste un an, va trebui să mergi pentru a-ţi face vaccinul anual pentru Covid, pentru a fi protejat”.
Până acum, vaccinul Pfizer/ BioNTech s-a arătat eficient împotriva noilor variante ale coronavirusului identificate iniţial în Marea Britanie, Brazilia şi Africa de Sud.
Bourla a mai spus că obiectivul companiei este, dacă şi când o altă variantă apare, să modifice actualul ser în decurs de 100 de zile.