Actual

Rareș Bogdan a avut dreptate. Comisia Europeană a recunoscut că problema ar putea fi devastatoare

adevarul.ro

După ce s-a constatat că Pachetul de Mobilitate I este o piedică uriașă pentru buna desfășurare a trtansportului rutier în Europa, Comisia Europeană a ajuns la concluzia că acesta trebuie modificat.

Europarlamentarul român Rareș Bogdan a arătat în urmă cu ceva timp hibele acestui pachet.

Comisia Europeană recunoaște

Rareș Bogdan a postat, vineri, un comentariu despre măsurile care se vor lua în legătură cu șoferii de TIR.

„Am avut dreptate! Comisia Europeană confirmă faptul că lupta mea și a colegilor din Delegația EPP România Gheorghe Falcă și Marian-Jean Marinescu pentru drepturile transportatorilor români n-a fost o prostie! Știți cât ne-am bătut pentru ceea ce se cunoaște drept Pachetul Mobilitate I și câte piedici a trebuit să ocolim pentru a-i ajuta pe transportatorii din România (plus cei din Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cipru, Malta, Letonia, Lituania, Estoria).

Ei bine, două studii comandate de Comisia Europeană arată negru pe alb că impactul obligării șoferilor de tir să se întoarcă la bază o dată la 8 săptămâni și problema cabotajului ar putea fi devastatoare. Nu doar pentru acest segment economic, ci și pentru mediu! Prevederile respective au fost introduse în Pachet fără studiu de impact, ceea ce mi se pare halucinant. Pachetul Mobilitate I contravine Pactului Ecologic European, e limpede! Prevederile respective vor avea ca efect faptul că în anul 2023 vor exista 3,3 milioane de tone suplimentare de emisii de CO2 anual. De asemenea, ar putea genera până la 704 tone de oxizi de azot (NOx) și 251 tone de particule (PM2.5).

Comisia Europeană va începe consultări cu Statele Membre, Parlamentul European și toți actorii implicați, pentru a găsi soluții. Aș zice că trebuie să o facă rapid. Mă bucur că nu ne-am înșelat în demersurile noastre, dar mă întreb cine va suporta pierderile înregistrate. O voi face și oficial.”, scrie Rareș Bogdan.

Prevedere legislativă, o piedică pentru șoferii de TIR

Pachetul legislativ european, cu un impact asupra transportatorilor din estul Europei, deci inclusiv asupra celor din România, prevede printre altele, întoarcerea acasă sau la centrul operațional al firmei, la fiecare trei sau patru săptămâni a șoferilor, care lucrează în străinătate.

Transportatorii români au declarat atunci că o astfel de prevedere încalcă inclusiv dreptul șoferilor la libera circulație și ședere în interiorul Uniunii Europene.