Câteva banci au anunțat măsuri de sprijin pentru cleinții lor persoane fizice și juridice. Raiffeisen Bank recomandă clienților să activeze un articol din contractul de creditare. Raiffeisen Bank anunță măsuri care consideră că sprijină clienții, furnizorii și angajații bancii în contextul pandemiei COVID-19.
Eforturile băncii sunt direcționate către angajați și clienți prin măsuri care să asigure protecția lor, măsuri de igienă și limitarea răspândirii infecțiilor, dar și de deservire în condiții bune a clienților.
Clienții să utilizeze aplicațiile online
Clienții bancii sunt rugați să opteze pentru utilizarea aplicațiilor de mobile și online banking în această perioadă și să nu facă vizite în agenții decât dacă este strict necesar și cu respectarea regulilor publicate de autorități privind distanța față de alte persoane, precum și numărul de persoane care să se afle într-o încapere.
Raiffeisen Bank recomandă clienților activarea unui articol privind amânarea plății ratelor
Clienții persoane fizice ai bancii care au credite în derulare au, majoritatea, posibilitatea prevăzută deja în contracte, de a opta pentru o amânare de până la 3 luni la plata ratelor, informează banca.
In același timp, pentru clienții care nu au o astfel de opțiune, dar au dificultăți temporare la plata ratelor, banca promite că va încerca găsirea de soluții individualizate. Ambele categorii de clienți sunt rugate să sune la 0800800555 (de luni până vineri între 9.00-20.00).
Sitauția IMM-urilor este în analiză
Pentru IMM-uri nu s-a luat încă o decizie, există discuții cu clienții bancii, perosane juridice, să înțeleagă care este situația și să găsim împreună soluții pentru susținerea activității.
Banca acordă pentru clienții săi, persoane juridice, comision zero pentru plățile la POS-uri până la 30 aprilie, pentru a încuraja plățile electronice la comercianți, dat fiind că numerarul poate avea un risc mai ridicat de contaminare.