Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România transmite un avertisment tuturor românilor care obişnuiesc să cumpere lămâi gata ambalate și cântărite, citează romaniatv.net
Ce au descoperit autoritățile din domeniu
În ceea ce privesc lămâile cântărite şi ambalate în plasă, gata pentru a fi puse în coşul de cumpărături, în urma testelor făcute, s-a observat că, de multe ori, cantitatea înscrisă pe etichetă nu corespunde, de fapt, cu ce este în realitate, avertizează Protecția Consumatorului.
Protecţia Consumatorului ne transmite să fim atenți la lămâile pe care le cumpărăm!
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, pe pagina sa de Facebook a scris următoarele:
„Atenție la lămâile ambalate și cântărite! Ce-i pe etichetă s-ar putea să nu dea cu ce arată cântarul! Doar o diferență de 172 grame!!!”
Astfel, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor atenționează că în unele cazuri, în urma controalelor efectuate, s-au găsit diferenţe de până la aproape 200 de grame!
De asemenea, în data de 14.05.2022, ANPC, pe pagina sa de facebook a mai informat:
“Campania ”Caravana Consumatorilor” a continuat în această săptămână, în nordul Moldovei. Au fost verificate cele mai mari magazine de către din lanțurile Auchan din municipiile Suceava și Iași de către echipele Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Est Iași, coordonate, de președintele ANPC, Horia Constantinescu, vicepreședintele Sebastian Ioan Hotca și directorul general Paul Anghel.
Câteva dintre neregulile constatate au fost:
- comercializarea de pește proaspăt depozitat necorespunzător
- comercializarea unor specialități pe bază de grăsimi vegetale sub denumirea de brânzeturi
- utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător sau deteriorate (cu rugină, vopsea exfoliată, mucegai, resturi de alimente, ventilatoare cu praf etc.)
- utilizarea unor spații de depozitare improprii (cu mucegai, ventilatoare neigienizate)
- nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor în vitrina caldă
- comercializarea pâinii proaspete depozitate în cărucioare neigienizat.
Toate cele de mai sus pot pune în pericol sănătatea și securitatea consumatorilor”.
Potrivit romaniatv.net, începând cu data de 6 aprilie 2022, reclamaţiile la Protecţia Consumatorului vor putea fi depuse doar între anumite ore întrucât sistemul de depunere a reclamaţiilor online se modernizează, iar în vederea realizării lucrărilor, utilizarea formularului de reclamaţii online va fi limitată.
„Măsura este necesară pentru ca lucrările începute să se poată derula într-un termen optim şi să se poată realiza testările necesare platformei online, care să permită funcţionarea ei în parametrii prevăzuţi”, se arată în anunţul postat pe site-ul ANPC.